fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
SLOVENSKO

Doležal očakáva rýchle rozhodnutie Rady ÚVO v tendri na veľké opravy ciest prvej triedy

Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal počas tlačovej konferencie 100 dní ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala v Bratislave 30. júna 2020. FOTO TASR - Dano Veselský

Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina) očakáva, že Rada Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) rozhodne čo najskôr o odvolaní v tendri Slovenskej správy ciest na veľkoplošné opravy ciest prvej triedy.

V takom prípade by sa s rekonštrukciou hlavných ciest mohlo začať ešte v tomto roku. „Ak rozhodne na jeseň, tak už veľa ciest neopravíme,“ povedal Doležal v pondelok na stretnutí s médiami.

Ide o novú súťaž na rekonštrukciu hlavných ciest na štyri roky za pôvodnú predpokladanú cenu takmer 200 mil. eur vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH). „Je to relatívne komplikovaná súťaž, keďže sa súťažila regionálne tak, ako to má byť. Uchádzač podal námietku, ÚVO túto námietku zamietol, účastník sa však odvolal na Radu ÚVO,“ poznamenal Doležal s tým, že tak prichádzame o drahocenný čas.

Jeden z neúspešných uchádzačov v súťaži štátnych cestárov podal odvolanie proti rozhodnutiu ÚVO, ktorý v polovici júla zamietol námietky navrhovateľa proti vyhodnoteniu ponúk. Priebeh súťaže vyhlásenej nanovo vlani v októbri poznamenali už skôr viaceré námietky proti podmienkam verejného obstarávania, respektíve v dokumentoch potrebných na vypracovanie ponuky. ÚVO začiatkom tohto roka o námietkach zastavil konanie, alebo ich zamietol ako neodôvodnené.

Remišová ako líderka Za ľudí by kládla dôraz na regióny, v spájaní s inými stranami riešenie nevidí

Slovenská správa ciest chcela do konca tohto roka stihnúť zrekonštruovať vozovky na celom Slovensku za približne 50 mil. eur, ak by sa verejné obstarávanie ukončilo počas leta. Cestári na základe tendra rozdeleného na tri časti plánujú uzavrieť rámcovú dohodu najmenej s dvomi, maximálne s tromi úspešnými uchádzačmi. Tí sa následne zúčastnia elektronickej aukcie na opravu jednotlivých úsekov ciest a následne sa môžu začať práce.

Celková odhadovaná hodnota veľkých opráv ciest I. triedy na štyri roky bola 166,6 mil. eur bez DPH (skoro 200 mil. eur s DPH). Predpokladaná cena opráv ciest v Bratislavskom, Trnavskom, Nitrianskom a Trenčianskom samosprávnom kraji bola 58,3 mil. eur, v Žilinskom a Banskobystrickom kraji takmer 59 mil. eur a v Prešovskom a Košickom kraji 49,3 mil. eur bez DPH.

Vo všetkých troch častiach vybrali cestári za úspešných tých istých troch uchádzačov a v rovnakom poradí. Na prvom mieste skončila skupina stavebných spoločností Cestné stavby Liptovský Mikuláš, spol. s r. o., a MBM-Group, a. s., Námestovo (v troch častiach ponúkla 48,6 mil. eur, 49,2 mil. eur a 41,1 mil. eur s DPH). Druhá je spoločnosť Skanska SK, a. s., Bratislava (57 mil. eur, 50,1 mil. eur a 47,5 mil. eur s DPH) a tretia je skupina firiem Eurovia SK, a. s., Košice a Doprastav, a. s., Bratislava (59,9 mil. eur, 61,7 mil. eur a 50,5 mil. eur s DPH).

Na internom oddelení FNsP J. A. Reimana sa vyskytlo ochorenie COVID-19

Ponuky predložilo celkovo sedem uchádzačov, ponuky na štvrtom až siedmom mieste boli v rozsahu – v prvej časti od vyše 61 mil. eur do 67 mil. eur, v druhej od 61,7 mil. eur do 69,8 mil. eur a v tretej od 51,9 mil. eur do viac ako 59 mil. eur s DPH.

Z celkovej dĺžky ciest prvej triedy 3 243 kilometrov v správe štátnych cestárov je v nevyhovujúcom stave zhruba 1 031 kilometrov (31,8 %) a v havarijnom stave vyše 239 kilometrov (7,4 %). V nevyhovujúcom a havarijnom stave je tak celkovo 1 270 kilometrov ciest prvej triedy, teda 39,2 %.

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info