fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
ZAHRANIČIE

Google zakáže reklamy na obsah týkajúci sa konšpiračných teórií o pandémii

Ilustračný obrázok © Shutterstock

Spoločnosť Google zakáže webovým stránkam a aplikáciám využívajúcim jej inzerčnú technológiu zverejňovať reklamy na „nebezpečný obsah“, ktorý sa týka nepravdivých informácií o pandémii COVID-19 a ktorý je v rozpore s vedeckým konsenzom. Informovala o tom v sobotu tlačová agentúra Reuters.

Najväčší internetový vyhľadávač aktualizoval svoju firemnú politiku v čase, keď zdravotná kríza stále sužuje Spojené štáty a inzerčné giganty ako Google a Facebook sú pod nátlakom, aby konali viac proti šíreniu dezinformácií.

Medzi obsah, ktorému nie je povolené ťažiť z reklamy, patria vyvrátené konšpiračné teórie – napríklad, že nový druh koronavírusu bol vytvorený v čínskom laboratóriu ako biologická zbraň; že ho dal vyvinúť zakladateľ spoločnosti Microsoft Bill Gates; alebo že vírus je hoaxom, uviedol Google vo vyhlásení.

Google so sídlom v Kalifornii už predtým zakázal reklamy so škodlivým obsahom – napríklad na „zázračné“ liečivá alebo protivakcinačné hnutie. Google tiež zakáže inzerentom vytvárať svoje vlastné reklamy, ktoré propagujú konšpiračné teórie súvisiace s koronavírusovou krízou.

Google povoľuje zverejňovať reklamy týkajúce sa pandémie COVID-19 iba určitým inštitúciám vrátane vládnych organizácií a poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, a to so zámerom zabrániť aktivitám, ako je obohacovanie sa na zdravotníckych pomôckach.

Osudovou chybou SMERu bolo zrušenie Mečiarových amnestií (ROZHOVOR)

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info