fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
SLOVENSKO

Rezort dopravy nezverejňuje počet záujemcov o prevádzku vlakov na trati Žilina – Rajec

Ilustračné foto: SITA

Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV) nechce vopred zverejniť počet prihlásených záujemcov v opakovanej verejnej súťaži na výber vlakového dopravcu na regionálnej trati Žilina – Rajec v dĺžke 21 kilometrov.

Vo vyjadrení pre agentúru SITA to v utorok zdôvodnilo korektnosťou samotnej súťaže a tým, aby neovplyvnilo jej priebeh. Uchádzači o prevádzku osobnej železničnej dopravy na uvedenej trase sa mohli prihlásiť do 13. júla, mali na to viac ako mesiac, keďže rezort dopravy vyhlásil opakovaný tender 9. júna. Ide o opätovný štart liberalizácie železničnej osobnej dopravy, bývalému vedeniu ministerstva to nevyšlo.

„Vyhodnotenie stanovených podmienok účasti predpokladáme v najbližších dňoch. Nasledovať bude časová lehota pre uchádzačov na predloženie už konkrétnej ponuky,“ uviedlo ministerstvo dopravy. Čas na spracovanie ponuky sa oproti prvej súťaži zdvojnásobí, predtým to bolo tridsať dní.

„Ak nebudú zo strany dopravcov žiadne obštrukcie a ponuky budú po vecnej stránke správne dodané, víťaz by mohol byť známy koncom septembra,“ predpokladá rezort. Víťaz súťaže by mal zabezpečovať prevádzku vlakov medzi Žilinou a Rajcom desať rokov, predbežne od 1. januára 2022, na základe zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme. V súčasnosti na trase jazdia vlaky národného dopravcu Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK).

Gröhling vypracoval diplomovku podľa predpisov, tvrdí Paneurópska vysoká škola

Ministerstvo očakáva, že vybraný dopravca najmä zlepší podmienky na trati, zavedie ďalšie motivačné a kvalitatívne nástroje na prilákanie väčšieho počtu cestujúcich do vlakov, ako aj vyššiu kvalitu a s tým súvisiaci rozvoj železničnej dopravy v žilinskom regióne a tiež postupný nárast počtu spojov na trati.

„Oproti prvej súťaži sme upravili súťažnú dokumentáciu, aby bola prístupnejšia širšiemu spektru uchádzačov. Rozšírili sme aj počet hodnotiacich kritérií a ako sme už uviedli, výrazne sa predlžuje časová lehota pre uchádzačov na predloženie konkrétnej ponuky, ako aj samotnej prípravy na reálne spustenie prevádzky vlakov,“ priblížil rezort dopravy.

Víťazný uchádzač zároveň získa aj časovú rezervu dva roky na zmodernizovanie svojho vozidlového parku v súlade s požadovanými podmienkami verejnej súťaže. „Súťažné podklady rátajú so zámerom zahusťovania dopravy na trati, a to v závislosti od vývoja počtu cestujúcich,“ podotklo ministerstvo.

Hygieničky analyzovali prípady, bezpríznakových bolo takmer 70 % pacientov

V rannej špičke v smere z Rajca pri vstupe do Žiliny sú už v súčasnosti zápchy na cestách. Vlaková doprava má podľa rezortu dopravy potenciál celú prepravu urýchliť a zjednodušiť. „Kombinácia železničných a mestských autobusových zastávok dáva príležitosť dostať sa veľmi rýchlo a pohodlne prakticky na akékoľvek miesto v Žiline, vlaky sú navyše veľmi dobre sprípojované aj na diaľkovú dopravu, najmä smerom do Bratislavy,“ dodalo ministerstvo dopravy pre agentúru SITA. Aj preto súťaž vopred počíta s nárastom spojov, ďalší vývoj však ukáže najmä záujem verejnosti využívať vlakovú dopravu.

Pôvodná súťaž na dopravcu na trati Žilina – Rajec počas bývalého vedenia ministerstva dopravy bola neúspešná, ponuku napokon predložil iba národný dopravca, no rezort ju vylúčil pre nesplnenie podmienok. Podmienky súťaže kritizovali viacerí súkromní dopravcovia, nepáčil sa im najmä krátky čas na prípravu prevádzky vlakov v prípade úspechu v tendri. Prevádzku vlakov na trati mal úspešný uchádzač začať už od 1. februára 2020.

Blaha označil prípadnú kandidatúru za podpredsedu Smeru-SD za vnútrostranícku záležitosť

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info