BULVÁR DENNÝ VÝBER ZAHRANIČIE

NASA varuje pred ďalšími piatimi asteroidmi

Ilustračné foto: pixabay.com

NASA hlási dosť skalný začiatok týždňa, keďže Zem bude čeliť najmenej piatim ďalším asteroidom, pričom jeden obrovský už preletel a nikto si ho nevšimol, informuje portál RT.

Štyri z piatich vesmírnych hornín boli spozorované až v máji, čo vyvoláva obavy z toho, ako je naša planetárna obrana pripravená. Ak by boli veľmi blízko, tak máme len dve možnosti, zostreliť ich alebo odkloniť.

Našťastie, tieto asteroidy s priemernou veľkosťou od 14 do 55 metrov sa nám vyhnú v bezpečnej vzdialenosti 1 398 000 až 6.4 miliónov kilometrov, takže nám nehrozí bezprostredné nebezpečenstvo. Ak by áno, tak by sa to skvelo hodilo medzi pandémiu, hospodársku krízu a občianske nepokoje, ktoré doteraz v roku 2020 trápili Zem.

NASA

Avšak znepokojivejšie ako asteroidy tohto týždňa je hosť, ktorý okolo nás preletel a ani si to nikto nevšimol – asteroid 2020 LD, ktorý má v priemere 122 metrov.

2020 LD prešiel medzi Zemou a Mesiacom, pričom ide o najväčší vesmírny kameň, ktorý tak urobil od roku 2011, a nikto nevedel, že tu bol. Prešiel okolo nás 5. júna, ale bol objavený až 7. júna.

Astronauti vďaka systému ATLAS (Asteroid Terrestrial-impact Last Alert System) zistili, že preletel vo vzdialenosti medzi Zemou a Mesiacom, zhruba 300 000 kilometrov.

Doteraz ATLAS objavil 46 „potenciálne nebezpečných asteroidov“, ktoré majú priemer väčší ako 42 metrov.

Podľa najlepších súčasných odhadov astrofyzikov sa odhaduje, že asteroid s priemerom 500 metrov zasiahne Zem za viac ako 130 000 rokov.

K Zemi smeruje päť asteroidov