fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
SLOVENSKO

Železničná spoločnosť Slovensko ruší miestenky pre bicykle v regionálnych rýchlikoch

Ilustračné foto: SITA

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) ruší miestenky pre bicykle v regionálnych rýchlikoch. Uvedený typ vlakov od 22. mája vyníma z povinne miestenkového systému pre bicykle po diskusiách s národným cyklokoordinátorom Petrom Klučkom a zástupcami Cyklokoalície.

Národný vlakový osobný dopravca o tom informoval v piatok s tým, že cyklisti tak budú môcť cestovať bez miestenky v regionálnych rýchlikoch aj v osobných a expresných vlakoch. V ostatných diaľkových vlakoch ostáva povinne miestenkový systém pre bicykle bez zmeny.

Spoločnosť zároveň v príprave na letnú sezónu od 14. júna posilní svoje bicyklové kapacity v rýchlikoch na trase Košice – Žilina – Bratislava o vozeň typu Bpeer, čím sa zvýši kapacita miest vo vlaku z jedenásť na sedemnásť, teda o šesť miest.

Generálny riaditeľ a predseda predstavenstva ZSSK Filip Hlubocký povedal, že miestenky pre bicykle boli súčasťou žiadosti spoločnosti o viaceré zmeny v jej prepravnom poriadku, o ktoré Ministerstvo dopravy a výstavby SR dlhodobo žiadali. Parlamentné voľby, vymenovanie novej vlády a koronakríza proces schvaľovania spomalili.

Keď má šéf zdravotné problémy, netlačí sa na pílu, hovorí člen predsedníctva Smer-SD Petrák

„Zmena pre bicykle mala riešiť problémy, ktorým sme za ostatné roky vďaka veľkému nárastu prepravy cestujúcich s bicyklami čelili. Išlo najmä o konfliktné situácie z dôvodu prepĺňania bicyklovej kapacity našich diaľkových vlakov a tiež pre spomaľovanie vlakov pre neustále nakládky a vykládky bicyklov, či hľadanie vhodného voľného vozňa najmä cestujúcimi na krátke trasy,“ uviedol Hlubocký.

Od žiadosti sa podľa neho situácia vo vlakoch radikálne zmenila, cestujúcich je omnoho menej a v súčasnosti, podobne ako v roku 2016, musia bojovať o každého z nich. „Cyklistov vnímame a vždy sme vnímali ako spojencov v našom boji za väčšiu ekológiu v doprave. Aby nedošlo k omylu, vo vlakoch ich vždy vidíme veľmi radi,“ ubezpečil Hlubocký.

Majitelia fitnescentier plánujú zablokovať vjazd do Bratislavy

ZSSK okrem zmien pri zavedení a spoplatnení miesteniek pre bicykle v diaľkových vlakoch zaviedla 18. mája povinnosť rezervácií na sedenie v prvej triede aj „režijkárom“, teda súčasným a bývalým zamestnancom železníc. „Tí, ktorí si kúpili celosieťový lístok MAXI KLASIK za 1 000 eur, majú túto miestenku bezplatne. Dôvodom tohto kroku je enormne veľký záujem o cestu v 1. triede a jej obmedzená kapacita. Zároveň ZSSK zaviedla povinné miestenkovanie v nočných rýchlikoch, kde si niektorí cestujúci s nárokom na bezplatnú prepravu robili z vlakov zadarmo nepeknú nocľaháreň,“ upozornil riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Počet prepravených bicyklov vo vlakoch ZSSK sa od roku 2014 zdvojnásobil a odvtedy sa pravidelne zvyšuje. Pred šiestimi rokmi spoločnosť prepravila vyše 83-tisíc bicyklov, v roku 2019 už viac než 178-tisíc, čo oproti roku 2018 bolo viac o 13,7 tisíca, resp. o 8,4 %. „Najvyšší počet bicyklov bol prepravený v mesiacoch júl a august, najviac predaných dokladov na prepravu bicyklov bolo na trase Bratislava – Trnava,“ priblížil Kováč. „Národný dopravca dlhodobo podporuje prepravu bicyklov, keďže jednotivé spôsoby ekologickej prepravy by sa mali dopĺňať,“ dodal hovorca ZSSK.

Postup ako využiť aplikáciu na domácu karanténu

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info