Agromanažéri diskutovali o imidži slovenského poľnohospodárstva a potravinárstva
07 | 11 | 2019 I SITA

Slovenské poľnohospodárstvo a potravinárstvo potrebuje do budúcnosti zlepšiť svoj imidž, ale v súčasnej konzumnej spoločnosti to bude veľmi dlhý a ťažký proces. Po skončení konferencie Agroprogress v Trnave to povedal predseda Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory Emil Macho.


„Máme tu veľký dostatok lacných a relatívne kvalitných potravín, ľudia tak nadobudli dojem, že poľnohospodárstvo a potravinárstvo nepotrebujú, lebo si všetko kúpia v obchodných reťazcoch,“ vysvetlil Macho.

Generálny riaditeľ Engage Hill Filip Brodan prezentoval výsledky výskumu, podľa ktorého sú slovenské potraviny vnímané spotrebiteľmi veľmi dobre, ale agrosystém, ktorý ich produkuje je vnímaný negatívne. Dôsledkom je napríklad nezáujem o prácu v poľnohospodárstve. Zmeniť sa to rozhodli v poľnohospodárskom družstve AGB Beňuš na Horehroní.

Podľa predsedu predstavenstva Jozefa Kanoša sa postupne posúvajú od klasickej poľnohospodárskej prvovýroby ku koncovým produktom a uvedomujú si, aký dôležitý je na ceste za zákazníkom príbeh.

„Začali sme komunikovať o tom, ako vykupujeme pôdu, ako sa staráme o pôdu a postupne až k bodu, ako sa dá kravské mlieko z horských oblastí využiť tak, ako to robia v Rakúsku. My máme vo vysokohorských podmienkach stokrát lepšiu surovinu, ale nedokážeme ju tak zabaliť a predať,“ podotkol Kanoš.

Agromanažéri zo Slovenska a Českej republiky na konferencii podľa Macha hovorili aj o spoločnej poľnohospodárskej politike v rámci Európskej únie, o prerozdeľovaní prostriedkov v novom programovacom období, ale aj o potrebe vnútornej obrody slovenských poľnohospodárov a potravinárov.