HLAVNÝ DENNÍK
DENNÝ VÝBER SLOVENSKO

AUTO – MOTO: Automobilka Škoda je o krok bližšie k realite! Elektrické SUV sa blíži, máme predstavu ako sa bude volať

AUTOTEST.sk

Pripravované elektrické SUV z dielne Škoda bude vychádzať zo štúdie Vision iV. Sériový model dostane špecifické označenie.

Škoda sa už pripravuje na nadchádzajúcu elektrickú éru. V okolí svojich slovenských tovární buduje nabíjačky pre elektromobily, a na trh pomaly chystá uviesť elektrické miniauto Citigo e iV a predovšetkým pripravuje sériovú verziu konceptu Vision iV, čo bude prvý „čistokrvný“ elektromobil Škodovky, so špecifickou platformou MEB, vyvinutou pre tento typ vozidiel. Ako sa asi táto napäto očakávaná novinka bude volať?

O jej mene už máme dobrú predstavu. Vieme, že sa určite nebude nazývať Vision iV, to je názov vyhradený z konceptu. Zrejme ale ponesie označenie Škoda Eniaq, prípadne Škoda Enyaq. Práve takéto slovné názvy si automobilka nechala v minulých mesiacoch registrovať. A to na rôznych patentových úradoch, čo naznačuje, že sa nad týmto menom v automobilke minimálne čulo diskutuje.

Navyše by svojím spôsobom dávalo zmysel pre použitie na elektrinou poháňanom SUV, písmeno E by jasne odkazovalo na elektrický pohon, zatiaľ čo Q by bolo spojením s ďalšími SUV modelmi značky (KodiaQ, Karoq a Kamiq).

Na druhej strane má automobilka registrovaných viac označení, a tak je možné, že sa bude chystané elektrické SUV volať úplne inak, napríklad dostane nejaký názov, ktorý zatiaľ výrobca ani nemá patentovaný. Každopádne bude doplnené o skratku iV, ktorú ponesú všetky elektrické Škodovky.

ŠOK: Automobilka Volkswagen musela prepustiť tritisíc svojich zamestnancov. Slovensko čelí zásadnému problému

V zálohe mien sú ešte napríklad mená ako, Evive alebo Eltra. Naopak taká skratka ERS je jasným náznakom, že Škoda je minimálne obchodným označením pripravená na príchod ostrého elektromobilu.

Škoda začne svoje elektrické SUV vyrábať v roku 2020, a to vo svojom domovskom závode v Mladej Boleslavi. Základ poskytne koncernová modulárna  platforma MEB, špeciálne navrhnutá pre použitie v elektromobiloch, dizajn bude vychádzať z tohtoročného konceptu Vision iV.

Ten nám dal aj veľmi jasnú predstavu o použitej technike. Na ženevskom autosalóne bola prezentovaná štúdia poháňaná dvoma elektromotormi so systémovým výkonom 225 kW, upravená verzia, bola neskôr prezentovaná na šanghajskej autoshow, už mala len jediný elektromotor, pri zadnej náprave, s výkonom 150 kW. Práve takéto verzie pohonu by sa mohli objaviť aj v ponuke sériového modelu, rovnako ako 83kWh lítium-iónové batérie používané vo Vision iV, ktoré údajne poskytnú dojazd až 500 kilometrov podľa metodiky WLTP.

Marek Molnár: Epsteinove divné chúťky? Vo svojom sídle mal obraz Billa Clintona oblečeného v modrých šatách s červenými podpätkami

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info