HLAVNÝ DENNÍK
tasr
PORADŇA SLOVENSKO

RADÍME: Ak je cestovka v úpadku a nekoná, treba informovať poskytovateľa ochrany

V prípade úpadku cestovnej kancelárie, pokiaľ táto nekoná, musí o tom klient bezodkladne informovať poisťovňu, ktorá je poskytovateľom ochrany pre prípad úpadku o danom stave. Pre TASR to uviedla Slovenská asociácia cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA).

Cestovná kancelária je povinná podľa zákona o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu pri uzatváraní zmluvy, ktorá zabezpečí ochranu pre prípad úpadku, dohodnúť sa s poskytovateľom ochrany na sume, ktorá zabezpečí ochranu v prípade krachu, dodáva asociácia. Je to vo výške najmenej 30 % ročných plánovaných tržieb z predaja zájazdov a spojených služieb cestovného ruchu.

Podnikateľ chce od brigádnikov naspäť časť peňazí, ide o takmer 2000 eur. Tí majú strach o svoju výplatu

Poskytovateľ ochrany bezodkladne po overení pravdivosti oznámenia poskytne finančné plnenie cestovnej kancelárii na zabezpečenie repatriácie vrátane nevyhnutného ubytovania a stravovania. Na ten istý účel vyplatí peniaze podnikateľovi podľa zmluvy predloženej cestovnou kanceláriou alebo uvedené zabezpečí prostredníctvom svojho povereného zamestnanca alebo zmluvne dohodnutého podnikateľa, pripomenula SACKA.

Podľa Slovenskej obchodnej inšpekcie cestujúci, ktorý zaplatil cestovnej kancelárii za služby, ktoré sú súčasťou zájazdu, má právo na bezodkladné plnenie z dôvodu ochrany pre prípad úpadku, ak CK z dôvodu svojho krachu nezabezpečí repatriáciu, ak je súčasťou zájazdu.

Ďalšími dôvodmi sú, ak nevráti cestujúcemu zaplatenú zálohu alebo cenu zaplatenú za zájazd, ak sa zájazd neuskutočnil, a nevráti rozdiel medzi cenou zaplatenou CK a cenou čiastočne poskytnutého zájazdu.

Ukradli jej päť koní, k jednému sa dopátrala až v Rumunsku. Polícia jej však nepomohla

SÚVISIACE

Načítava sa...

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info