AJ TOTO JE "DIKTÁT BRUSELU"? Výrobcovia liehovín v EÚ budú uvádzať na etiketách aj údaje o kalóriách
                         
                        
                             Výrobcovia liehovín v Európe oznámili, že plánujú uvádzať na liehovinách aj údaje o kalóriách a prísadách. Dôvodom je čoraz väčší záujem spotrebiteľov o zdravší životný štýl, na čo už zareagovali regulačné úrady a nakoniec aj samotní výrobcovia.
 Alkoholické nápoje mali výnimku z pravidiel Európskej únie o označovaní, ktoré platia pre všetky ostatné potraviny a nápoje. Európska komisia však už vyzvala aj toto odvetvie, aby vypracovalo plán na svoju reguláciu vzhľadom na všeobecný záujem spotrebiteľov o zdravšie stravovacie a pitné návyky. 
    Trošková sa stretla s ďalšou osudovou ženou Roberta Fica. Aký bol dôvod stretnutia?
    
                    
                
            V stredu v Bratislave sa ukázalo netradičné duo, ktoré zohralo významnú úlohu v živote bývalého premiéra Roberta Fica -  Zuzana Weberová a Mária Trošková. Aký mali dôvod na stretnutie?
            
Čítať ďalej
         
     
    
        
            29 | 06 | 2019
                            |
                                    Roman Suchý
                                    
     
 
 Podľa európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC čelí starý kontinent kríze obezity, preto je potrebné označovať obsah kalórií aj v prípade alkoholu.
 V marci 2018 prišiel tento sektor s iniciatívou uvádzať viac informácií o energetickej hodnote a zložkách liehovín, ale najmä on-line. Kritici však upozornili, že v takom prípade nemusia byť dostupné pre všetkých spotrebiteľov.
 Obchodné združenie Spirits Europe, ktoré zastupuje národné organizácie a nadnárodné spoločnosti, začiatkom mesiaca podpísalo memorandum o porozumení, v ktorom sa sektor liehovín zaviazal poskytovať informácie o energetickej hodnote na etikete.
 Úplný zoznamom zložiek a podrobnejšie informácie o konkrétnom výrobku budú on-line. Táto nezáväzná dohoda sa nevzťahuje na víno a pivo. 
    RADÍME: Príspevok na dochádzanie nemusí zamestnanec dostať, aj keď spĺňa podmienky
    
                    
                
            Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny podporuje zamestnávanie ľudí aj príspevkom na dochádzanie za prácou. Ten môže dosiahnuť podľa vzdialenosti od trvalého bydliska až 135 eur mesačne.
            
Čítať ďalej
         
     
    
 
 Memorandum o porozumení podpísalo 31 národných organizácií a šesť výrobcov liehovín: Diageo, Pernod Ricard, Moët Hennessy, Remy Cointreau, Bacardi-Martini a Beam Suntory. Talianske Campari, Brown-Forman a Edrington ho nepodpísali.
 "Je to dôležitý záväzok, ktorý pokrýva veľkú časť európskeho liehovarníckeho priemyslu," uviedol Christian Porta, prezident Spirits Europe a riaditeľ divízie globálneho podnikania spoločnosti Pernod Ricard.
 Označovanie by malo nadobudnúť účinnosť do šiestich mesiacov, teda v decembri 2019, pre všetky nové vyrobené fľaše. Na etiketách sa bude uvádzať energetická hodnota 100 mililitrov nápoja ako pri štandardných nápojoch, a tiež „odporúčané podávanie".
 Podľa memoranda o porozumení do konca roka 2020 by mala mať každá štvrtá fľaša na trhu v EÚ na etikete údaje o energetickej hodnote. Do konca roka 2021 by sa ich počet mal zvýšiť na 50 % a do konca raka 2022 na 66 %.
 Signatári budú spolupracovať s Komisiou na monitorovaní vplyvu a efektívnosti tohto rozhodnutia. 
    Šokujúca premena a vyjadrenie striktného rapera Rytmusa! Čo ho k tomu viedlo?
    
                    
                
            Patrik Rytmus Vrbovský, ktorý sa vždy prezentoval ako striktný raper, a o ktorom sa vedelo, že si nedáva servítku pred ústa, zjavne prehodnotil počas posledného roka svoje správanie.
            
Čítať ďalej
         
     
    
        
            29 | 06 | 2019
                            |
                                    Roman Suchý