HLAVNÝ DENNÍK
ZAHRANIČIE

Londýn vydával ruské lietadlo za Britské. Daily Mail to označil za „zahanbujúcu chybu“

Red arrows
Inkriminovaný plagát / Twitter

Ministerstvo zahraničného obchodu Spojeného kráľovstva urobilo vážnu a zahanbujúceho chybu, napísal Daily Mail. V krajine, ktorú lomcujú protiruské nálady, je to dvojaký pohana.

Plagát rezortu, ktorý oznámil turné britských „Red Arrows“ v Spojených štátoch, totiž zobrazil viac ruské Su-30 než tradičné tréningové lietadlo BAE Hawk T1, ktoré je používané pilotmi Royal Air Force, upozornil Daily Mail.

Správa, kde sa uvádzalo, že lietadlo BAE Hawk T1 by mohlo vystúpiť do výšky 48-tisíc stôp, bolo sprevádzané siluetou ruského Su-30/33. Podľa denníka Daily Mail to zistilo hneď niekoľko odborníkov v oblasti letectva. Potom muselo ministerstvo zahraničného obchodu odstrániť svoj reklamný tweet.

Obsadenie vedúcich pozícií v EÚ je už takmer hotové

„Je to naozaj hanebná chyba. Vyobrazené lietadlo nie je výcvikový BAE Hawk, ktorý používajú „Red Arrows“, a ani ho vzdialene nepripomína,“ povedal historik Andy Saunders v rozhovore.

„Nedokážem si predstaviť, o čom práve premýšľali, aby sa dopustili tak vážnej chyby. Som z toho zúfalý. Obe lietadlá sú vo všetkých ohľadoch tak odlišné. A mýlili sa aj s ich národnou identitou,“ sťažoval si expert.

Zástupcovia ministerstva zahraničného obchodu uistili Daily Mail o tom, že samotné ministerstvo aj „Red Arrows“ boli s pôvodným obrazom spokojní. Avšak bolo rozhodnuté o vydaní nového postu, v ktorom bude silueta lietadla podobnejší BAE Hawk T1.

V Nemecku prudko vzrástol extrémizmus

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info