Facebook nenašiel dôkaz ruského zásahu počas brexitu, píše CNBC
28 | 06 | 2019 I Roman Suchý

Neexistuje žiadny dôkaz, že by Moskva začala kampaň na Facebooku, aby ovplyvnila výsledok hlasovania o vystúpení Spojeného kráľovstva z EÚ, uviedol viceprezident spoločnosti Facebook Nick Clegg.


Podľa Clegga britský euroskepticizmus nemožno vysvetliť iba dopadom sociálnych sietí, uviedla na svojich internetových stránkach televízia CNBC.

Neexistuje "absolútne žiadny dôkaz", že sa v roku 2016 Rusko snažilo ovplyvniť výsledok referenda o Brexite pomocou Facebooku, vyhlásil viceprezident pre medzinárodné vzťahy a public relations Nick Clegg.

Clegg povedal, že spoločnosť vykonala dve analýzy, aby zistila, či došlo k cudzím zásahom, pričom boli podľa CNBC použité rovnaké metódy, pomocou ktorých hľadali "možné aktivity Ruska" počas prezidentských volieb v roku 2016 v Spojených štátoch.

Viceprezident Facebooku tiež odmietol tvrdenie, že za Brexit niesla vinu Cambridge Analytica, uviedla CNBC.

DANKO SPÔSOBIL MEDZINÁRODNÚ BLAMÁŽ: Lukašenko je z jeho pozvania "rozhorčený"
Bielorusko dalo jasne najavo ich názor na pozvánku predsedu Národnej rady Andreja Danka. „Na také návštevy prezident nechodí,“ odkázala bieloruská strana. Informácie priniesol Denník N. Čítať ďalej
28 | 06 | 2019 | Roman Suchý


"Obávam sa, že korene britského euroskepticizmu idú veľmi, veľmi hlboko," citovala publikácia Clegga. "A úprimne povedané, posledných 40 rokov tu bol oveľa silnejší ako vplyv tradičných médií a nie nových platforiem."

CNBC pripomenula, že pred svojou kariérou vo Facebooku viedol Nick Clegg britskú stranu liberálnych demokratov a zároveň pôsobil ako podpredseda vlády. O Cleggovi je známe, že je proti britskému vystúpeniu z Európskej únie, informoval článok.

Moskva vyhlasuje, že do referenda k Brexitu nezasahovala. "Vláda Spojeného kráľovstva tiež nevidí žiadne dôkazy o tom, že zahraniční hráči, ako je Rusko, "dokázali ovplyvniť britský demokratický proces"," napísala CNBC.

VIEME ČÍSLA: Najviac na kampaň pred eurovoľbami minul Smer-SD, najmenej Progresívci
Na volebnú kampaň pred májovými eurovoľbami minula najviac peňazí strana Smer-SD. Náklady na kampaň strany sa dostali takmer na milión eur. Vyplýva to zo záverečných správ o nákladoch na volebnú kampaň, ktoré zverejnil rezort vnútra na svojom webe.... Čítať ďalej
28 | 06 | 2019 | TASR