Každoročná Parížska letecká výstava začala už v pondelok v Le Bourget, ale dodnes Boeing nedostal ani jedinú objednávku, zatiaľ čo európsky letecký gigant Airbus ich má už viac ako 100. Uviedla to poradenská spoločnosť IBA.iQ v oblasti letectva. Už v prvý deň sa zákazky a objednávky sústredili najmä na lietadlá Airbus. Airbus je druhou najväčšou leteckou spoločnosťou na svete, ktorá je hneď za Boeingom.
Spoločnosť Air Lease Corporation, ktorá prenajíma stovky lietadiel leteckým spoločnostiam po celom svete, zadala objednávku na 100 lietadiel Airbus vo výške 11 miliárd USD. Objednávka zahŕňa 50 kusov A220-300s a 27 novo spustených A321XLRs, ako aj prírastkovú objednávku ďalších 23 na A321neos.
Air Lease Corporation to order 100 aircraft: 50 #A220-300s, 23 #A321neos and 27 #A321XLRs. https://t.co/MatEDYLbmd #PAS19 #WeMakeItFly pic.twitter.com/7Kpr3K3zu5
— Airbus PRESS (@AirbusPRESS) June 17, 2019
Generálny riaditeľ spoločnosti Air Lease Corporation John Plueger povedal, že Airbus XLR bude „trhák“, keď sa v roku 2023 objavia prvé kusy. „Toto je podľa nášho názoru skutočná náhrada za 757, ale s oveľa efektívnejšou spotrebou,“ povedal.
Virgin Atlantic si taktiež vybrala Airbus a objednala celkom 14 kusov A330-900s. Firma si na rozšírenie svojej flotily objednala aj osem lietadiel do užívania a šesť ďalších na dohodnutý prenájom od spoločnosti Air Lease Corporation.
We’re so pleased to announce we’ve ordered 14 @Airbus A330neos, so we’re on our way to our cleanest and youngest fleet ever. ✈️❤️ pic.twitter.com/nAaqGMjBqm
— Virgin Atlantic (@VirginAtlantic) June 17, 2019
Airbus ‚A321XLR tento týždeň očakáva viac ako 200 objednávok, vrátane JetBlue Airways. Boeing v dôsledku “uzemnenia” svojich lietadiel MAX 737, kvôli dvom smrteľným nehodám, nezaznamenal od pondelka ani jednu objednávku a v tabuľke vedľa tejto značky svieti šokujúca “nula”.
Generálny riaditeľ spoločnosti Dennis Muilenburg priznal, že letecká výstava v tomto roku nebude pre Boeing o objednávkach, ale namiesto toho majú príležitosť ubezpečiť svojich zákazníkov a dodávateľov, že Boeing dosahuje pokrok.
„Dostaneme ho späť do vzduchu, aby to bolo maximálne bezpečné – to je teraz najdôležitejšia vec,“ povedal Muilenburg. Finančný riaditeľ Boeingu Greg Smith už skôr prezradil úvahy o zmene názvu problémového lietadla 737 MAX.
Očakáva sa, že celkové objednávky na tohtoročnej leteckej výstave budú podľa IBA.iQ najnižšie od roku 2016.