Dzurinda nerozumie pohnútke prečo Kiska zakladá stranu
05 | 05 | 2019 I Peter Králik/TASR


Mikuláš Dzurinda povedal, že mu v politike chýbajú skutoční lídri a odvážni politici. Otázniky má aj pri prezidentovi Andrejovi Kiskovi, ktorý mieni založiť politickú stranu.




Skepsu pri otázke o lídroch v ňom vyvoláva to, že parlamentné voľby sú za rohom a nevidí spoluprácu na strane opozície. „Nevidím stmeľovateľa, lídra, ktorému by išlo o širšiu vec, ktorý by prišiel s projektom, programom, pre ktorý by získaval ostatných. Nič také nevidím, a preto ma to znepokojuje,“ povedal expremiér.

Komentár Jany Teleki: Keď Kiska prichádza ako Avatar v podobe lacného agitátora a robí si reklamu v Die Welt
04 | 05 | 2019 | Jana Teleki


Otáznik dáva aj nad Kisku. „Lebo som neporozumel pohnútkam. Moja celoživotná skúsenosť je, že dôležitá je myšlienka. Tu som doposiaľ neporozumel, čo by malo byť tou ideou projektu pána prezidenta Kisku. Povedať, že chceme uchopiť moc… To dá zdravý rozum, to je prostriedok, ale nie idea, pre ktorú by som sa mal hnať,“ povedal Dzurinda.

Poukázal, že demokratické strany na čele s ním hnala pred 15 rokmi túžba zmodernizovať Slovensko, dotlačiť ho do euroatlantických štruktúr. „To bolo racionálne, to bola silná jasná myšlienka,“ doplnil Dzurinda, ktorému chýbajú odvážni politici.

„Zdá sa mi, že v minulosti lídri aj v Taliansku, Francúzsku, Spojenom kráľovstve predsa len viac premýšľali o tom, čo treba urobiť tak, aby riešenia boli udržateľné, pozitívne v stredno- a dlhodobom výhľade. Za tých 15 rokov sme sa posunuli kdesi vo vývoji tak, že všetci chcú byť za pekných, moderných, progresívnych, a podstata nám uniká,“ doplnil.

Kiska zneužíva Kuciaka pre svoju vznikajúcu stranu: Ján musel zomrieť, aby sa niečo stalo, tvrdí pre Die Welt
Prezident Kiska sa chce angažovať proti vplyvu mafie na chod štátu. Nemeckému denníku Die Welt v rozhovore povedal, že tak urobí prostredníctvom svojej vznikajúcej stredovej strany. Čítať ďalej
04 | 05 | 2019 | Aneta Leitmanová


Dzurinda sa čuduje, keď ho mladí, s ktorými sa stretáva, presviedčajú, aký je dôležitý marketing. „Aké je dôležité to, ako veci vyzerajú, nie aké sú vo svojej podstate. Keď sa ich pýtam, čo bude, keď sa ukáže, že tá podstata je zlá, tak povedia, že prebalíme, kúpime nové. Mne sa zdá, že je to trochu nebezpečné. Dá sa tomu rozumieť, ale neponúka to perspektívu,“ upozornil.