OTS: Spoločnosť P&G si stanovila nový cieľ spočívajúci v zabezpečení ...
19 | 03 | 2019 I tasr

Spoločnosť Procter & Gamble (anglická skratka: P&G) na tohtoročnom Svetovom dni vody oslavuje to, že splnila svoj cieľ stanovený na rok 2020 a zabezpečila 15 miliárd litrov čistej pitnej vody prostredníctvom svojho neziskového programu "Bezpečná pitná voda pre deti" (anglická skratka: CSDW). Spoločnosť P&G zrýchľuje tempo svojich snáh o pomoc pri poskytovaní čistej pitnej vody ešte väčšiemu počtu ľudí a zabezpečí 25 miliárd litrov – viac ako 100 miliárd pohárov vody – na celom svete do roku 2025.


Odkedy bol v roku 2004 predstavený tento program, spoločnosť P&G úzko spolupracuje s viac ako 150 partnermi v snahe zabezpečiť zvýšenie povedomia o globálnej kríze s vodou a poskytuje vodu rodinám vo viac ako 90 krajinách prostredníctvom jednoduchého čistiaceho procesu, ktorý vynašli vedci spoločnosti P&G, v oddelení bielizne. Len s jedným balíčkom, jedným vedrom, jedným drievkom a čistou handrou, môže byť 10 litrov špinavej, potenciálne smrtiacej vody, prečistenej na čistú a pitnú vodu len za 30 minút.

Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie (anglická skratka: WHO) takmer 844 miliónov ľudí na celom svete nemá prístup k čistej pitnej vode. UNICEF odhaduje, že ženy a deti strávia 40 miliárd hodín každý rok hromadením a hospodárením s vodou, ktorá je často kontaminovaná. OSN si stanovilo ako prioritu potrebu riešiť tento problém a zabezpečenie čistej vody a dostatočnej hygieny pre všetkých do roku 2030 bolo stanovené ako šiesty cieľ trvalo udržateľného rozvoja.

Doterajšia snaha spoločnosti P&G zabezpečiť prístup k čistej vode pretvára komunity a zlepšuje zdravie, umožňuje vzdelávanie a zlepšuje ekonomické možnosti.

"Sme hrdí na to, že sme dosiahli tento cieľ 15 miliárd litrov a nechali sme sa inšpirovať možnosťou dosiahnuť toho ešte viac vytýčením nášho nového cieľa," povedal David Taylor, predseda správnej rady, prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti P&G. "Táto prevratná technológia, ktorá mení životy, pomohla mnohým rodinám za posledných viac ako 15 rokov a nevieme sa dočkať, ako pomôžeme ďalším rodinám v nasledujúcich rokoch."

Spoločnosť P&G tento rok znova spolupracuje s National Geographic pri príležitosti oslavy Svetového dňa vody a zdieľa príbehy piatich "Vodných víťazov" – ktorí pracujú každý deň, samostatne aj tímovo v spolupráci so spoločnosťou P&G, aby pomohli pri riešení krízy s vodou. "Vodných víťazov" reprezentujú štyria najväčší partneri spoločnosti P&G a patria sem:

Patricia Heaton, herečka ocenená Emmy a ambasádorka World Vision  •     Carolyn Miles, prezidentka a výkonná riaditeľka neziskovej organizácie Save the Children  •     JP Suarez, výkonný viceprezident a riaditeľ administratívneho oddelenia, spoločnosť Walmart International  •     Job Wasonga, projektový manažér, organizácia CARE International Kenya  •     Alllison Tummon Kamphuis, vedúca programu Bezpečná pitná voda pre deti, spoločnosť P&G

Spoločnosť P&G a títo partneri budú spolupracovať nasledujúcimi spôsobmi:

World Vision, stavajúc na základoch spoločnej spolupráce pri predchádzajúcom zabezpečení dvoch miliárd vody, použijú balíčky spoločnosti P&G ako riešenie prípadov pohotovosti pre viac ako jeden milión ľudí vo viac ako 15 krajinách v Afrike, Ázii a na Strednom východe.  •     Save the Children, organizácia, ktorá si pripomína tento rok 100. výročie zabezpečí 100 miliónov litrov čistej vody pre rodiny postihnuté prírodnými katastrofami a mimoriadnymi situáciami v Etiópii.  •     Walmart International podporí program a poskytne 100 miliónov litrov čistej vody prostredníctvom predajnej kampane v roku 2019 1 nákup = 1 liter n.  •     CARE oslávi 15 rokov obchodného partnerstva so spoločnosťou P&G rozšírením programu v Keni, kde osloví viac ako 100 000 ľudí prostredníctvom škôl a kliník, a zároveň bude pokračovať v podpore riešení prípadov núdze a hygienického vzdelávania týkajúcich sa 300 000 ľudí v Etiópii.