Najlepšie svetové letiská podľa hodnotenia zákazníkov
07 | 03 | 2019 I TASR
Medzinárodná rada letísk (anglická skratka: ACI) prezradila mená víťazov svetových ocenení za kvalitu poskytovaných služieb, ktoré rada rozdala svetovým letiskám poskytujúcim ten najlepší zákaznícky servis.

Medzinárodné letisko Kempegowda, v meste Bangalúr v Indii, vyhralo po prvý krát ocenenie kvality poskytovaných služieb v kategórii prílety, na základe nového prieskumu týkajúceho sa príletov – ide o prvé letisko, ktoré vyhralo ocenenie v kategórii prílety aj odlety.

Každoročnými víťazmi sú svetové letiská ako je Medzinárodné letisko v Indianapolise, Medzinárodné letisko v Pekingu, Letisko Singapur-Changi a Pearsonovo medzinárodné letisko v Toronte, Letisko Leonarda da Vinci-Fiumicino, Medzinárodné letisko Čhátrapati Šivají v Bombaji, Letisko v Dillí - Medzinárodné letisko Indira Gandhi, Medzinárodné letisko Šanghaj Pchu-tung, a Medzinárodné letisko Šeremetievo.

Tento rok vyhralo ocenenia kvality poskytovaných zákazníckych služieb Medzinárodnej rady letísk po prvý krát viacero letísk, vrátane Medzinárodného letiska Ramón Villeda Morales v Hondurasi, rovnako letiská v Dubline, Osle, Helsinkách, Southamptone, Bristole, a letisko v Londýne. Španielske letiská Almería, Girona, Melilla, Zaragoza, a letisko Alicante-Elche sú taktiež medzi víťazmi po prvý raz. Letisko Fort McMurray v Kanade a letisko Muscat v Ománe sú taktiež nováčikmi v bratstve ocenených letísk, a rovnako niektoré svetovo najlepšie letiská, ktoré zvíťazili minulé roky, opäť výrazne vystúpili.

V novej kategórii “Najlepšia infraštruktúra a riešenie problémov“ uspelo nie menej ako sedem indonézskych a osem čínskych letísk.

“Ocenenia kvality poskytovaných zákazníckych služieb Medzinárodnej rady letísk oslavujú úspechy letísk pri poskytovaní najlepších zákazníckych služieb a reprezentujú najvyššie možné vyznamenanie pre prevádzkovateľov letísk naprieč celým svetom,” povedala generálna riaditeľka Medzinárodnej rady letísk Angela Gittens.

“Tieto letiská reagovali na meniace sa potreby pasažierov, aby boli schopné poskytnúť služby na vyššej úrovni, ktorá zodpovedá oceneniam Medzinárodnej rady letísk, a to tak v tradičných, ako aj nových kategóriách.

“Letiská zistili, že poskytovanie lepších zákazníckych služieb je v priemysle s rastúcou konkurenciou dôležitým obchodným nástrojom. Ocenenia kvality poskytovaných zákazníckych služieb Medzinárodnej rady letísk je jediným programom na svetovej úrovni, ktorý letiskám poskytuje objektívne zhodnotenie a systematické porovnanie ich služieb, tzv. benchmarking, za účelom ich motivovania k zlepšeniu zákazníckeho servisu.”
Víťazné letiská si prevezmú svoje ocenenia na slávnostnom odovzdávaní cien, ktoré sa bude konať počas druhého Celosvetového Summitu zákazníckeho servisu organizovaného Medzinárodnou radou letísk v septembri na Bali v Indonézii.

Program oceňovania kvality poskytovaných služieb v kategórii odletov hodnotí spokojnosť pasažierov v rámci 34-och kľúčových ukazovateľov. Zo 100 najväčších letísk sveta patria tri štvrtiny z nich do tohto programu, čo znamená, že v roku 2018 z celkového počtu cestujúcich 8,3 miliárd viac ako polovica pasažierov letela prostredníctvom letiska oceneného Medzinárodnou radou letísk za kvalitu poskytovaných služieb.

Zdroj: Airports Council International