Predaj áut vo Francúzsku vlani vzrástol takmer o 3 %, predaj dieselov klesol
01 | 01 | 2019 I TASR

Paríž 1. januára (TASR) - Predaj nových áut vo Francúzsku vzrástol v minulom roku takmer o 3 %, trh s naftovými autami však zaznamenal prudký pokles. Uviedla to v utorok Asociácia francúzskych výrobcov áut (CCFA).



Podľa asociácie, na ktorú sa odvolala agentúra AFP, sa vo Francúzsku vlani zaregistrovalo 2.173.481 áut, čo je v súlade s odhadmi automobiliek.
Darilo sa domácim firmám. Renault a PSA spolu predali oproti predchádzajúcemu roku o 8,32 % áut viac, pričom k vyše 8-percentnému rastu prispela zvlášť automobilka PSA. Firma predala 698.985 nových vozidiel, čo znamená rast o 13,36 %. Najviac k tomu prispelo prevzatie značky Opel od americkej automobilky General Motors.

Renault zvýšil predaj o 2,48 %. Rast podporila najmä divízia Dacia, ktorá zaznamenala zvýšenie predaja o 19 %.
Naopak, celkový predaj zahraničných značiek klesol o 3,44 %, aj keď niektoré zaznamenali zvýšenie predaja. Napríklad v prípade juhokórejskej firmy Hyundai predaj v roku 2018 vzrástol o 16,54 %, automobilky Fiat Chrysler Automobiles o 12,67 % a Toyoty o 9,93 %.

Na druhej strane, predaj áut nemeckých koncernov Volkswagen a BMW klesol. V prvom prípade o 1,1 %, v druhom o 3,21 %.

CCFA zároveň v predbežnom odhade uviedla, že podiel naftových vozidiel v rámci celkového predaja klesol v minulom roku pod 40 %. V roku 2017 dosiahol 47,3 %.
Dôvodom je najmä niekoľko rokov trvajúca emisná kauza. Napríklad v roku 2012, keď predaj dieselových áut dosahoval vo Francúzsku maximum, podieľali sa tieto vozidlá na celkovom predaji takmer 75 %.

Ani predaj elektrických alebo hybridných áut nevykázal za rok 2018 mimoriadne výsledky. Predaj týchto vozidiel sa síce zvýšil, rast však predstavoval len 6 %.