HLAVNÝ DENNÍK
SLOVENSKO

Igor Melicher: Zrušenie Monitora 9? Gröhling sa bojí úrovne vedomostí žiakov!

Igor Melicher
Igor Melicher, Zdroj: FB I. Melichera

Ministerstvo školstva zrušilo Monitor 9 v plnom rozsahu. Bojí sa totiž výsledkov overovania vedomostnej úrovne žiakov. Myslí si to člen Mladých sociálnych demokratov Igor Melicher. Podľa neho minister školstva Branislav Gröhling nezvládol dištančné vzdelávanie.  

Monitor nebude celoplošný

„Dnes zverejnilo ministerstvo školstva správu, že overovanie vedomostí žiakov 9. ročníkov základných škôl z matematiky a vyučovacieho jazyka, ktoré sa skrátené volá Monitor 9, tento rok nebude celoplošné, ale len na vymedzenej, reprezentatívnej vzorke,“ píše mladý sociálny demokrat.

„Desaťtisíce detí videli tablet akurát na obrázku, ale my sa tvárime, že výučba prebehla,“ hodnotí Hlina situáciu v školstve

Zapojí sa len 30 percent žiakov

„V tejto vzorke bude približne 13 tisíc žiakov. Posledného 9. ročníka základných škôl, v kombinácii so žiakmi 4. ročníka ročníka osemročných ročných gymnázií. Čo predstavuje približne rovnakú vekovú hranicu,“ vysvetľuje Melicher. „Z celkového počtu takmer 37 tisíc žiakov 9. ročníkov ide približne len o tretinu (30 %) všetkých deviatakov. Toto číslo je dokonca ešte o čosi nižšie, ak odrátame žiakov 4. ročníka osemročných gymnázií,“ dodal.

Je to prejav strachu ministerstva školstva!

„Zmenu z celoplošného testovania vedomostí žiakov na testovanie menšej vzorky vnímam ako prejav strachu ministerstva školstva z toho, že výsledky celoplošného testovania žiakov po dištančnej výučbe, ktorá bola takmer najdlhšia na svete, budú katastrofálne,“ netají sa svojím názorom politológ a bloger Igor Melicher.

Všimol si, že žiaci sa počas pandémie často učili napríklad len dva dni do týždňa obmedzený počet hodín. „Rodičia z veľkej časti nedokázali suplovať úlohu učiteľov pri vysvetľovaní učiva. Tým pádom u žiakov dochádzalo k poklesu úrovne vzdelania a zhoršeniu výsledkov. Mnohé deti dokonca nemali k dištančnému vzdelávaniu prístup vôbec,“ pripomína Melicher.

Gröhling: Od pondelka 17. mája sa vrátia do škôl všetci žiaci

Výsledky klasického Monitora 9 by boli alarmujúce

Podľa neho je si ministerstvo týchto faktov vedomé. „Ak by nechali konať Monitor 9 v riadnom, celoplošnom rozsahu výsledky úrovne vzdelania by mohli byť alarmujúce. Rezort sa preto rozhodol vyhnúť tejto nepríjemnej realite a zvolil cestu menšej vzorky, ktorá má slúžiť len na orientáciu,“ myslí si mladá tvár Smeru.

„Základom testovania má byť podľa ministerstva overenie vedomostí žiakov po druhej vlne pandémie. Z logiky mi však vyplýva, že tento údaj zistím najlepšie vtedy, ak zapojím do testovania všetkých žiakov 9. ročníkov, čo mi zaručí plnohodnotný a relevantný údaj. Cesta nie je testovať túto úroveň na menšej vzorke a potom sa môcť vyhovoriť, že je to len orientačný údaj,“ vysvetľuje mladý sociálny demokrat.

„Myslím, že nie je správne zatvárať si oči pred realitou v podobe tvrdých dát, ktoré by nám odhalili, aký dopad malo dištančné vzdelávanie počas pandémie na vzdelanostnú úroveň detí,“ uzavrel Igor Melicher.

Covid deti neohrozuje, vakcína áno: V čom je teda pointa očkovania detí? Pýta sa advokát Gürtler

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info