fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
DENNÝ VÝBER SLOVENSKO

Doktor Lipták: Tragédia v Hejciach nemá obdobu. Poznáme zodpovedných za smrť 42 ľudí

Pietna spomienka pri príležitosti 10. výročia leteckého nešťastia pri obci Hejce na vrchu Borsó 19. januára 2016. Lietadlo AN-26, ktoré viezlo slovenských vojakov z Kosova, havarovalo 19. januára 2006 neďaleko slovensko-maďarských hraníc. Na snímke pomník na mieste nešťastia na vrchu Borsó. FOTO TASR – Roman Hanc

Známy lekár Peter Lipták si preštudoval odtajnené dokumenty o leteckej havárii pri obci Hejce. Tvrdí, že z nich jasne vyplýva, kto nesie za tragédiu zodpovednosť, píše v statuse na sociálnej sieti.

Doktor Lipták si myslí, že ide o škandál našich vzdušných síl, aký nemá vo svete obdoby. „11.januára 2006 ešte malo sedem príslušníkov metodickej pomoci Ozbrojených síl SR Š. Ivan, M. Agnet, M. Štang, Ľ. Belák, P. Kotvan, M. Fábry a V. Sopúch šťastie, že do Prištiny doleteli. 19. januára 2006 pri návrate domov z Kosova to bolo inak. O tom, že lietadlo AN-24 (5605) nemalo čo v lufte robiť, sme už písali. Žiaľ nové zistenia sú omnoho horšie,“ uvádza.

Podľa Liptáka dokumenty ukazujú, že 10. januára 2006, teda deň pred letom do Kosova, komisia v zložení Lagaňa, Adamkovič a Margetin navrhla na základe vykonaného nálezu, aby pred uvedením lietadla do prevádzky odložili vykonanie opráv lietadla do 22. 1. 2006, teda po prílete 9. 1. 2006 z Kosova.

„Čítate dobre, 11. 1. 2006  lietadlo letelo do Kosova nielen bez potrebných dokumentov na let, ale aj bez opráv, ktoré mali nariadené komisiou zo dňa 20. 10. 2005. Touto komisiou, ktorá bez oprávnenia výrobcu lietadla predĺžila životnosť lietadlu AN-24 (5605) o 6 mesiacov do 27. 5. 2006!“ píše Lipták.

Pozostalí obetí havárie v Hejciach trvajú na nevine pilotov a posádky lietadla

Lietadlo sa podľa odtajnených dokumentov vrátilo 11. 1. 2006 z Kosova vrátilo s množstvom porúch. Ich odstránenie vykonal Gonos, no nikto jeho prácu neskontroloval tak, ako to určovali predpisy. „Takéto lietadlo 19. 1. 2006 bez spôsobilosti lietať, bez dokumentov a neopravené poslali opäť na let do Kosova! Pod tieto lety sa podpísal pplk. Kuča, hlavný inžinier Veliteľstva vzdušných síl SR na základe návrhu odborného orgánu, podpísaného Hricindom a Lakatošom. Tieto lety schválil gen. por. Bulík a minister obrany SR Liška!“ uvádza ďalej Lipták.

Podľa neho kompetentných tieto udalosti dobehnú, pretože dnes už je zrejmé, kto niesol za udalosti zodpovednosť. „Dnes už žiadne podnety na neznámeho páchateľa, ale na konkrétne osoby, ktoré sú zodpovedné za smrť 42 nevinných ľudí. Na to, že svojím konaním ohrozili životy ďalších x tisíc ľudí na trase Kuchyňa-Košice-Priština a späť, je lepšie radšej nemyslieť,“ uzatvára Lipták.

Za nehodu lietadla An-24 mohlo pravdepodobne zlyhanie posádky lietadla

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info