HLAVNÝ DENNÍK
SLOVENSKO

Po vypuknutí pandémie pracovalo z domu o 72 percent viac ľudí

Ilustračné foto - TASR

Po vypuknutí pandémie nového koronavírusu pracovalo z domu o 72 percent viac ľudí ako pred ňou. Konštatuje to analytička Wood & Company Eva Sadovská, podľa ktorej v súčasnosti počet zamestnancov v kanceláriách opäť narastá. Sadovská dodáva, že homeoffice sa v čase koronakrízy stal efektívnym nástrojom, ako udržať zamestnancov doma a zároveň neprerušiť prevádzku firmy.

Podľa analytičky počas uplynulých rokov využívalo homeoffice pravidelne alebo občas iba deväť percent Slovákov a Sloveniek. „COVID-19 ale prepisuje štatistiky. Podľa údajov Wood & Company Real Estate (WCRE) sa presun zamestnancov z kancelárií domov naštartoval hneď v prvých týždňoch po identifikovaní prvého slovenského prípadu,“ uvádza analytička.

Homeoffice nabral na sile koncom marca a v apríli už budovy zívali prázdnotou, keď počet ľudí v kancelárskych priestoroch klesol oproti obdobiu pred COVID-19 až o 72 percent. V jednotlivých biznis centrách sa stav zamestnancov líšil v závislosti od typu podnikateľskej činnosti nájomcov a ich technickej pripravenosti na prácu z domu.

Oproti obdobiu pred pandémiou zaviedli správcovia budov prísne hygienické a bezpečnostné opatrenia, a to v záujme ochrany zdravia nájomcov, návštevníkov a dodávateľov služieb. „V máji už v kancelárskych priestoroch sedelo viac zamestnancov ako v apríli, avšak oproti obdobiu pred pandémiou ich bolo v priemere o 56 percent menej,“ vysvetľuje Sadovská.

Divoká minulosť Jágrovej Dominiky odhalená! Ako si privyrábala v Šanghaji?

Od 1. júna sa otvorili materské a základné školy, neskôr aj ostatné, mnohým rodičom detí to umožnilo návrat do práce. „Ani v júni však nemôžeme hovoriť ešte o úrovniach pred COVID-19, nakoľko počet ľudí v kanceláriách bol oproti normálnemu stavu v priemere o 40 percent nižší. Očakávame však, že v nasledujúcich mesiacoch bude počet zamestnancov v kanceláriách naďalej rásť,“ doplnila analytička.

Pandémia ukázala, že pre väčšinu firiem v administratívnych budovách je homeoffice efektívny nástroj, ako udržať prevádzku firmy aj v čase pandémie. „No ukázala i to, že medziľudský kontakt hrá aj v práci stále prím pred sterilitou online prostredia,“ doplnila analytička.

„Homeoffice totiž fungoval v týchto časoch aj vďaka tomu, že nasledoval po období dlhodobej osobnej spolupráce. A je evidentné, ako radi sa zamestnanci po niekoľkotýždňovej práci z domu vracajú medzi svojich kolegov do kancelárie a využívajú všetky benefity osobného kontaktu, ako sú kreativita či rýchle zdieľanie nápadov,“ uzavrela riaditeľka pre vzťahy a správu nehnuteľností vo WCRE Martina Zacharová.

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info