BULVÁR ZAHRANIČIE

Vedci objavili „pekelnú“ planétu, na ktorej prší kov

Ilustračné foto / Pixabay

Astronómovia spozorovali vzdialenú planétu, na ktorej pravdepodobne prší kov, informuje BBC.

Znie to ako z sci-fi filmu, ale takto funguje príroda na niektorých vzdialených planétach, ktoré teraz vedci objavujú. Planéta Wasp-76b, ako ju vedci pomenovali, obieha tak blízko svojej hostiteľskej hviezdy, že jej denné teploty presahujú 2 400 °C, čo je dostatočná teplota na odparovanie kovov.

Na druhej strane planéty je nočná strana chladnejšia o 1 000 stupňov, čo umožňuje kondenzáciu (skvapalnenie) týchto kovov. Podľa Dr. Davida Ehrenreicha z univerzity v Ženeve je to bizarné prostredie. „Predstavte si, že namiesto kvapiek vody pršia z oblohy železné kvapky,“ uviedol.

Vedci tvrdia, že Planéta X môže byť len čiernou dierou s veľkostou bowlingovej gule

Švajčiarski výskumníci nedávno uverejnili svoje zistenia o tomto zvláštnom mieste v časopise Nature  Tím popisuje, ako použil nový vesmírny Espresso spektrometer na podrobné štúdium prírodných javov na planéte Wasp-76b, ktorá je od nás vzdialená 640 svetelných rokov.

Ďalšou zaujímavou vlastnosťou planéty je, že má svoj vlastný mesiac a je ho vidieť iba z jednej strany. Z našej planéty môžme pozorovať tiež iba jednu stranu mesiaca.

„Domnievame sa, že železo kondenzuje v noci, kedy má planéta teplotu zhruba 1 400 °C, ale je dosť studená na to, aby železo mohlo kondenzovať do atmosféry a vytvárať dážď z kovu,“ vysvetlil Dr Ehrenreich.

TRAGÉDIA: Masívny požiar zasiahol železničnú stanicu v Saudskej Arábií na kľúčovej pútnickej trase Mekka – Medina (VIDEO)