BULVÁR VÝBER SPRÁV ZAHRANIČIE

Vedci v Kanade objavili nový druh tyrannosaura

Ilustračné foto / Facebook

Portál BBC informuje, že kanadskí výskumníci našli nový druh tyrannosaura, ktorý sa pohyboval na území Severnej Ameriky približne pred 80 miliónmi rokmi.

Dinosaurus žil v neskorej kriede (geologická perióda, posledná v ére mezozoika), čím sa stal najstarším známym tyrannosaurom zo Severnej Ameriky. Štúdia tvrdia, že v Kanade bol v roku 1970 nájdený ďalší druh tyrannosaura, Daspletosaurusa. Tento objav poskytol vedcom úplne nový pohľad na vývoj tyrannosaurov.

Dravec, ktorý bol zhruba 2,4 m vysoký bol pomenovaný Thanatotheristes degrootorum, čo v preklade znamená „kosa smrti“. Rovnako ako jeho príbuzní, aj tento tyrannosaurus bol mäsožravý dinosaurus a mal na hlave dlhú hlbokú „tlamu“, hrbole a veľké zuby, podobné steakovým nožom, merajúce viac ako 7 cm.

Kritička umenia na veľtrhu v Mexiku omylom zničila dielo skoro za 20 000 eur!

„Vybrali sme meno, ktoré stelesňuje to, čo bolo na tomto tyrannosaurovi ako jediné známe. Tento veľký predátor mal najväčšie tesáky, preto kosa smrti,“ uviedla Darla Zelenitská, profesorka paleoobiológie, ktorá je spoluzakladateľka  štúdia. „Tohto jedinca sme nazvali Thanatos,“ dodala.

Fragmenty Thanatosovej skamenenej lebky našiel John De Groot, poľnohospodár a nadšenec paleontológie neďaleko Hays, dediny v južnej Alberte. „Čeľusť bola absolútne úžasným nálezom,“ povedal De Groot. „Vedeli sme, že je to zvláštne, pretože ste jasne videli fosílne zuby.“