fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
ZAHRANIČIE

Poznáme prvé snímky ruského úderného dronu S-70 Ochotnik-B

Na ruskej sociálnej sieti VK sa 23. januára objavili prvé snímky vyvíjaného ruského dronu S-70 Ochotnik-B (Lovec) od firmy Suchoj. Ochotnik-B je prvý ruský dron kategórie UCAV (Unmanned Combat Aerial Vehicle), teda dron určený najmä na vykonávanie úderov na pozemné ciele.


Snímky boli nadobudnuté na firemnom letisku Novosibirského leteckého závodu V. P. Čkalova (NAPO). Závod patrí firme Suchoj a v súčasnosti sa tu vyrábajú stíhacie bombardéry Su-34 a komponenty dopravných lietadiel Suchoj Superjet 100. Závod tiež vykonáva modernizácie útočných lietadiel Su-24. Výroba Su-34 pre ruské vzdušne-kozmickej sily (VKS) pobeží v NAPO minimálne do roku 2020.

O vývoji ruského Dronu UCAV sa špekuluje už od roku 2007, kedy firma MiG predstavila koncept úderného dronu Skat (Manta). O projekte nebolo dlho počuť, ale v polovici minulého roka ruská tlačová agentúra TASS uviedla, že MiG na projekte Skat naďalej pracuje. „Spoločnosť pokračuje vo svojej práci na projekte Skat. V najbližších niekoľkých rokoch plánuje vytvoriť predprodukčný model prúdového Dronu, “ písala v polovici roka 2018 TASS.

Aký je vzťah programov Skat a Ochotnik-B, nie je jasné. V každom prípade konštrukčnej kancelárie MiG a Suchoj sú súčasťou OAK, a dá sa teda skôr očakávať zlúčenie oboch ambicióznych programov.

S-70 Ochotnik-B sa stal známym v roku 2014, kedy program verejnosti odhalil Vladimir Michajlov, riaditeľ oddelenia vojenských leteckých programov OAK. Vývojové práce však údajne bežia už od roku 2011.

Takticko-technické dáta Dronu Ochotnik-B nie sú k dispozícii. Otvorené zdroje hovoria o maximálnej vzletovej hmotnosti 20 ton, čo je okrem iného viac, než je maximálna vzletová hmotnosť stíhačky F-16. Uvádzaná maximálna rýchlosť je 1000 km / h.

 

Podľa ruského blogu BMPD v novembri prebiehali na Drone Ochotnik-B pozemné testy, vrátane simulovaných štartov. „Skúšobný model Ochotnik UAV vykonal svoju prvú jazdu na pristávacej dráhe leteckého výrobného závodu v Novosibirsku a dosiahol rýchlosť 200 km / h v súlade s testovacím programom. Vzlet nebol vykonaný, „citovala v novembri 2018 agentúra TASS svoj nemenovaný zdroj.

„Ochotnik vykonal zaparkovanie, pohyb po dráhe, zrýchlenie a zastavenie na konci dráhy v plne automatizovanom režime.“

Je zaujímavé, že vlani sa na treťom testovacom prototypu Su-57 (T-50-3) objavil emblém (twitter) konštrukcie samokrídlo. Všeobecne panuje zhoda, že Su-57 a Ochotnik-B zdieľajú spoločný hardware (napr. Podvozok) a softvér. T-50-3 pritom slúži v prospech programu Ochotnik-B ako letecké laboratórium. Ruské médiá tiež špekulujú o tom, že stíhačky Su-57 a Dron Ochotnik-B budú pôsobiť spoločne v rámci pilotovaných-nepilotovaných tímov.

S letovými testmi Drone Ochotnik-B sa počíta v tomto roku. „V budúcom roku začne Ochotnik prechádzať testmi. Práce na tomto projekte sú prioritou a pokračujú na dobrej úrovni. Na jar očakávame prvý let tohto dronu, “ uviedol v decembri námestník ruského ministra obrany Alexej Krivoručko.

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info