Na spoločnej tlačovej besede priamo na trati pri Stupave ohlásili podpredseda vlády Tomáš Taraba (nominant SNS) a minister dopravy SR Jozef Ráž (SMER_SD) výsledok úspešnej spolupráce vo výstavbe dopravnej infraštruktúry.
Na kľúčovej trati Devínska Nová Ves – Kúty – štátna hranica s Českou republikou mali po dokončení modernizácie vlaky jazdiť rýchlosťou až 200 km/h.
Žaba na prameni
Práce v minulosti skomplikovala nielen pandémia COVID-19, kríza so stavebnými materiálmi pre konflikt na Ukrajine či minuloročné povodne. Problémom bolo aj získavanie niektorých povolení od ministerstva životného prostredia. „Pri budovaní veľkých infraštruktúrnych projektov Slovensko zaostáva za okolitými krajinami aj preto, že moji predchodcovia na ministerstve životného prostredia sabotovali ich povoľovanie, čo spôsobilo terajší žalostný stav,“ vysvetlil terajší minister Taraba. „Som rád, že sa pod mojím vedením zrýchlili procesy vydávania povolení pre všetky podstatné úseky diaľnic a v tomto prípade aj železníc na Slovensku,“ pochválil sa.
MŽP konečne povolilo pokračovať vo výstavbe
Jeho ministerstvo rozhodlo o tom, že zamieta takzvaný rozklad proti pôvodne udelenej EIA s tým, že tento rozklad bol nedôvodný. Železnice SR už dostali právoplatné Oznámenie o zmene navrhovanej činnosti a posúdení vplyvov na životné prostredie (EIA) týkajúce sa časti stavby v katastrálnom území v Plaveckom Štvrtku.
Vystúpia vďaka vlakom z áut?
Minister dopravy Jozef Ráž sa teší, že už získali dokument: "Konečne tak môžeme pokračovať v ďalších dôležitých krokoch pre získanie potrebných povolení k stavbe. Je pre nás kľúčové modernizovať železnice, pretože len kvalitné a rýchle trate v kombinácii s modernými vlakmi nám pomôžu presvedčiť ľudí, aby nechali doma autá a využívali verejnú dopravu.“ A to predsa zas pomôže životnému prostrediu.
Aktuálne prebiehajú tieto práce:
Devínska Nová Ves – Zohor:
· prebiehajú výruby, prekládky sietí, príprava nadjazdov, dočasné nástupištia, výkop podchodu
· súvisiace výluky potrvajú v Zohore minimálne do konca roka 2026
Kúty – štátna hranica s ČR:
· hotová 1. koľaj, dokončené mosty cez Moravu, aktuálne sa pracuje na 2. koľaji
Zohor – Malacky:
· začiatok prác plánovaný koncom roka 2025
Milí čitatelia,
v Hlavnom denníku veríme, že prístup k informáciám má byť slobodný a otvorený pre všetkých. Preto náš obsah nezamykáme za platobné brány, aj keď to znamená, že fungujeme bez veľkých príjmov z predplatného či inzercie.
Ak máte možnosť a chuť podporiť našu prácu, budeme vám úprimne vďační. Vaša podpora nám pomáha:
Podporiť nás môžete zaslaním príspevku na účet:
IBAN: SK91 0200 0000 0043 7373 6457
(do poznámky prosíme uviesť „dar“)
Ďakujeme, že ste s nami. Vďaka vám môžeme zostať slobodným hlasom.
Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Telegram tu: https://t.me/hlavnydennik