Podporte našu redakciu
Ak si vážite našu prácu, môžete nás podporiť dobrovoľným finančným príspevkom.
IBAN
SK9102000000004373736457
Ak si vážite našu prácu, môžete nás podporiť dobrovoľným finančným príspevkom.
IBAN
SK9102000000004373736457

Za zimný zvyk hrozí pokuta


Súťaž o primitíva hnutia je v plnom prúde...

Stovky hlásení o obrovských pavúkoch, niektoré nálezy sú blízko Slovenska
Najnovšie články z partnerského portálu somzdediny.sk





Ultimátum Berlína rozdeľuje Európu! Fico hrozí vetom, Lovaš varuje pred koncom EÚ
Ivan Štubňa ostro kritizuje Igora Matoviča, pripomína jeho politické kauzy, diplomovú prácu aj riadenie pandémie. Varuje pred protestmi 17. novembra.
Politický komentátor Peter Ďateľ Tóth hovorí o dôsledkoch hlasovania Tomáša Tarabu, ktorým zákon o kajúcnikoch neprešiel do tretieho čítania. Kritizuje u neho aj to, že svoje hlasovanie neodôvodnil, veď ako minister životného prostredia zaň hlasoval.
Taraba má smolu, témou najbližších dní bude ochrana suverenity štátu.

10. 11. 2026
Tak, a máme to čierne na bielom. Sociálna poisťovňa zverejnila nové vymeriavacie základy pre živnostníkov, SZČO a dobrovoľne poistené osoby na budúci rok. Dôvod na úsmev rozhodne nie je.
Rovnako ako všetci bežní ľudia aj živnostníci, samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) aj dobrovoľne poistené osoby si na budúci rok načrú hlbšie do vreciek. Nie však pri nákupoch, ale pri platení poistného. Výšku nového vymeriavacieho základu totiž teraz zverejnila Sociálna poisťovňa.
Pre platenie poistného na sociálne poistenie živnostníkov, ostatné samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) a dobrovoľne poistené osoby (DPO) budú od roku 2022 platiť nové vymeriavacie základy.
Minimálny a maximálny vymeriavací základ na sociálne poistenie pre SZČO a DPO sa od 1. januára 2022 zvyšuje takto:
• minimálny vymeriavací základ, ktorý je v súčasnosti 546 eur, sa zvyšuje na 566,50 eura,
• maximálny vymeriavací základ, ktorý je v súčasnosti 7 644 eur, sa zvyšuje na 7 931 eur.
Minimálne poistné pre povinne poistenú SZČO od 1. januára 2022 bude 187,78 eura. Pre DPO, ktorá je dobrovoľne poistená dôchodkovo, nemocensky a v nezamestnanosti, bude vo výške 199,11 eura.
Informáciu o novej výške poistného dostanú SZČO v priebehu januára 2022 zo Sociálnej poisťovne listom alebo do e-schránky, ak ju majú aktivovanú. Poistné v novej výške potom prvý raz zaplatia do 8. februára 2022 (za január 2022).
Ak sa chcete vyjadriť, ak sa chcete s čitateľmi podeliť o svoje pocity a názory - využite naše „blogovisko“. Ak sa nehanbíte za svoju identitu, ak si myslíte, že viete svojím názorom osloviť a ak dodržíte etické princípy tvorby blogera - náš priestor na stránke hlavnydennik.sk je aj váš!
Zatiaľ žiadne komentáre. Buďte prvý, kto sa zapojí do diskusie.