Do Tatier len na elektromobile? Budeme mať bezemisné zóny
19 | 10 | 2021 I Eka Balašková

Slovensko podporilo plán Európskej únie pre dosiahnutie uhlíkovej neutrality do roku 2050. Nik netuší, kedy naša krajina tento cieľ dosiahne. V boji s emisiami z dopravy sa črtá riešenie v podobe bezemisných zón. Tie sú podľa tvrdenia portálu Startitup v zahraničí štandardom



Slovensko to začína myslieť vážne

Koncom septembra sa v rámci Týždňa mobility na Slovensku uskutočnila aj diskusia o inteligentnej doprave. V rámci nej sa hovorilo aj o možnosti bezemisných zón v našich mestách, ktoré by sa mohli zaviesť do roku 2030. Doteraz sa takéto zóny nepodarilo presadiť v žiadnom meste.

Bratislava: Staromestské trhy by sa mohli začať 26. novembra, budú však iné
Na Hviezdoslavovom námestí v bratislavskom Starom Meste by sa mohli tohtoročné vianočné trhy konať od 26. novembra do 23. decembra. Také sú plány mestskej časti. Na rozdiel od minulého roka, keď tradičné vianočné stánky nahradili flexibilné... Čítať ďalej
19 | 10 | 2021 | TASR

Pilotne v Tatrách

V najbližších rokoch by sa to však podľa tvrdenia iniciátora projektu Tatry 2030 malo zmeniť. „Z iniciatívy je dnes programový zámer, ktorého cieľom je postupne do roku 2030 vytvárať inteligentné bezemisné zóny v mestách a regiónoch Slovenska,“ uviedol Šenkarčin. Pokus Žiliny v roku 2017 sa však nestretol s úspechom. Mesto vtedy chcelo povoliť vstup len autám, vyrobeným po roku 2000. Nakoniec od tohto plánu Žilina upustila.
Veľké záchytné parkoviská? A čo ďalej?

Poradca a právnik obce Štrba tvrdí, že vytvoriť záchytné parkoviská nestačí: "Bude potrebné vypracovať celý rozvojový plán Tatier v nadväznosti na regionálne a národné stratégie Slovenska a z toho potom vychádzať. Kto to má ale zastrešovať..?" pýta sa Štefan Bieľak. A to nie je jediná otázka, ktorú si kladie. Ak totiž hovoríme o Tatrách, kľúčovú rolu tvorcu, koordinátora a harmonizátora medzi obcou a štátom musia zohrávať Prešovský a Žilinský samosprávny kraj. "Chýba tiež politický líder, vizionár, vlajkonosič tejto témy. Mohol by sa ním stať napríklad minister dopravy, pán Doležal?“

Remišová baví Slovensko - prečo jej ešte nikto neponúkol vlastnú reláciu?
Podpredsedníčku vlády pani Veroniku Remišovú našim čitateľom veľmi predstavovať netreba. S jej polokompetentnými rozhodnutiami sme konfrontovaní denne. Ale poznáme aj Veroniku Remišovú ako nepolitičku? Rozdiel nie je žiadny. Podpredsedníčka vlády... Čítať ďalej
19 | 10 | 2021 | Eka Balašková

Elektromobilita Slovákov zatiaľ nenadchla

Možno toto je dôvod, ako donútiť obyvateľov Slovenska pohrnúť sa do nákupov elektromobilov. Môže to však mať aj opačný efekt - Tatry a mnohí tatranci žijú z turistického ruchu. Bude elektromobilita pre Tatry po covidových opatreniach "druhá rana morová"? A ako bezemisné zóny ovplyvnia cestovanie samotných obyvateľov podtatranských obcí a miest, ktorí denne využívajú svoje autá na cesty do práce a na každodenný život?
Vyrieši to verejná doprava?

Reálnejší je scenár, v ktorom sa Tatry vyľudnia. Lebo keď si pozriete cestovné poriadky autobusov spred 10 rokov a tie dnešné, tak je asi každému jasné, že na verejnú dopravu sa môže spoliehať vlastne len ten, kto musí.
Na čo budú všetky tie elektromobily jazdiť?

To je ďalšia otázka, ktorú by si mali položiť aj tí, čo na elektromobilitu tak tlačia. Bude v Tatrách dostatok nabíjacích staníc? Ekológia - fajn. Neublíži tatranskej prírode ich budovanie?

"Detektor lži" dáva za pravdu vyšetrovateľke Santusovej
Pred časom sa J. Spišiak pre médiá vyjadril, že problém so Santusovou by vyriešil polygraf. Ten by ukázal, že nie je skorumpovaná. S nikým vraj nespolupracuje, na detektor nešla a sťažuje si politikom. HN online však tvrdia niečo... Čítať ďalej
19 | 10 | 2021 | Eka Balašková