Podporte našu redakciu
Ak si vážite našu prácu, môžete nás podporiť dobrovoľným finančným príspevkom.
IBAN
SK9102000000004373736457
Ak si vážite našu prácu, môžete nás podporiť dobrovoľným finančným príspevkom.
IBAN
SK9102000000004373736457
Výskumná štúdia naznačuje, že hydina je z hľadiska cholesterolu rovnako zlá ako červené mäso.
Ten, kto sa obáva o svoj cholesterol a uprednostní kuracie mäso pred hovädzím, mal by si prečítať najnovšiu výskumnú štúdiu American Journal of Clinical Nutrition z Oxfordskej akadémie. Výskumníci boli prekvapení, keď zistili, že biele mäso a červené mäso mali rovnako zlý vplyv na tvrobu cholesterolu v krvi, píše US News & World Report. Naproti tomu rastlinné proteíny boli v tomto ohľade jasným víťazom.
Štúdiu realizovali výskumníci na vzorke 113 ľudí, ktorí jedli počas troch mesiacov, tri rôzne diéty. Jednou z nich bola strava bohatá na chudé kusy hovädzieho mäsa, ďalšia obsahovala chudé časti kuracieho mäsa alebo moriek a treťou bola strava zložená z rastlinných bielkovín.
"Očakávali sme, že červené mäso bude mať väčší nepriaznivý vplyv na hladinu cholesterolu v krvi, než biele mäso. Ostali sme prekvapení, že tomu tak nieje," hovorí hlavný autor štúdie Ronald Krauss z detskej nemocnice Oakland Research Institute v .

Policajti museli okamžite zasiahnuť
Slovenský futbalový reprezentant Lukáš Haraslín označil prestup do saudskoarabského Al-Fatehu za jedno z najťažších rozhodnutí vo svojom živote.
Dnes som mala celkom pekný deň a stretla som pekných a príjemných ľudí.

Marek Vašut prehovoril a progresívci nebudú nadšení
Najnovšie články z partnerského portálu somzdediny.sk







Píše Hlas ľudu Hlavného denníka
Zdá sa, že Rusko si stanovilo cieľ úplne pripraviť Ukrajinu o dodávky zbraní. Podľa expertov sa to dá dosiahnuť v troch krokoch, pričom dva z nich sa už realizujú.
Bárdy rozvíril búrku okolo atentátu na Fica: Tóth hovorí o nebezpečnej manipulácii!
Andrea Ivančinová prezradila, že aj jej otec podľahol a kvôli možnosti cestovať sa nechal zaočkovať. Podľahol covidovej propagande, priznala v Rozhovoroch na palete.
Filozof z maringotky a jeho sen o slovenskej periférii
Jeho príspevok sa šíri rýchlosťou blesku
Manipulácia je ich pracovnou metódou, varuje pred červenými denníčkami


Komentáre
31. 10. 2025
Výskumníci merali účinky diét na LDL (tzv. zlý) cholesterol. Ukázalo sa, že iba diéta založená výlučne na rastlinej strave aj skutočne znížila hladinu LDL. "Výsledok možno považovať za určitý dôkaz zvyšovania “zlého” cholesterolu, spôsobeného konzumáciou mäsa. Znižovanie cholesterolu dosiahnete jedine pri konzumácii výhradne rastlinnej stravy," uviedol Krauss pre portál Inverse.
Pozorovanie naviac ukázalo, že na zvýšenú hladinu cholesterolu v krvi nemala žiadny vplyv ani skutočnosť, či strava obsahovala vysoké hladiny nasýtených tukov, alebo nie. Cholesterol v krvi ostával nezmenený pri konzumácii všetkých troch zdrojov bielkovín.
Výsledky štúdie budú podľa jej autorov najužitočnejšie pre ľudí, ktorí sú ohrození srdcovými chorobami a potrebujú znížiť hladinu LDL v krvi. Možno sa napokon rozhodnú vynechať zo svojej stravy všetky druhy mäsa v prospech rastlinných proteínov. V tomto prípade totiž nezohrávajú tuky obsiahnuté v strave žiadnu zásadnú úlohu.
Zatiaľ žiadne komentáre. Buďte prvý, kto sa zapojí do diskusie.