HLAVNÝ DENNÍK
NÁZORY

Komentár Juraja Štubniaka: Až príliš nabifľovaná kandidátka

Čaputová RTVS

Včera pokračovala pravidelná relácia našej „verejnoprávnej“ RTVS s názvom: Voľby prezidenta SR 2019 – rozhovory s kandidátmi. Videl som už niekoľko dielov, ale zarazilo ma včerajšie vystúpenie podpredsedníčky Progresívneho Slovenska a kandidátky na prezidentku – pani Zuzany Čaputovej.

Úprimne ju obdivujem, ako zvláda ten neuveriteľný mediálny tlak a zrejme aj neustále „šikanovanie“ zo strany svojich poradcov a politických marketingových agentúr. Na jej tvári už bolo zreteľne vidieť strhanosť a únavu, ktorú neprekryla ani hrubá vrstva make-upu. Boj o prezidentské kreslo sa pomaly blíži do semifinále a všetci relevantní uchádzači sú nútení siahnuť si na dno svojich síl.

Čaputová, trójsky kôň SMERu?

Nechcem sa hrať na žiadneho mediálneho odborníka, ale okolo televízie sa motám prakticky už od svojich 18-tich rokov. Za ten čas dokáže každý vnímavý človek čo-to pochytiť. Uvedomujem si však, že ani 9 rokov nakrúcania cyklického projektu v komerčnej televízii a mnoho príležitostných štekov zo mňa zasväteného odborníka nerobí. Ale keďže som sa ako amatérsky herec musel učiť za pochodu a bez odbornej pomoci, tak som sa na „placi“ mnohému priučil. Hlavne o prirodzenom prejave protagonistu, teda o základných parametroch, ktoré študenti réžie preberajú hneď za vrátnicou VŠMU.

To, čo včera ponúkla pani kandidátka, boli len starostlivo naučené frázy z hláv jej poradcov. Keďže vopred otázky poznala a bála sa, aby niečo z naučeného nezabudla, odpovedala veľmi rýchlo, nenechala poriadne ani dohovoriť moderátora samotnú otázku. Osobne veľmi dobre poznám ten pocit, keď mám nabifľovaný text, ktorý mi nie je vlastný a  potrebujem sa ho čím skôr zbaviť. Pocit, nech ho čím skôr vypľujem a nech je to už za mnou, lebo mám strach, že niečo podstatné v texte zabudnem. Kto nenakrúcal, nevie o čom hovorím, ale verte je to tak.

Preto môžem s absolútnou istotou tvrdiť, že všetko, o čom nás chcela pani kandidátka presvedčiť, nemá zo svojej hlavy. Memorovaný text bol len starostlivo nabifľovaný (fakt ho vedela dobre!), ale nebol jej vlastný a ani ňou prirodzene osvojený. Tým nechcem polemizovať, že by s podstatou svojich výrokov nesúhlasila,  tvrdím len, že je účelovo niekým programovaná. Podľa mojej skromnej mienky, pani kandidátka pri svojich vyjadreniach vôbec nerozmýšľala, ale len strieľala s vysokou kadenciou slová za slovami. Lebo takto normálny človek, ktorý prirodzene rozmýšľa o čom hovorí, nerozpráva. Naschvál to porovnajte s inými kandidátmi a dáte mi za pravdu.

Je to fatálna chyba a zároveň ťažký amaterizmus od jej marketingovej agentúry, že na takúto podstatnú skutočnosť nemyslí. Možno sú mladí kreatívci skalopevne presvedčení, že stádo voličov je také hlúpe, že stačí len stále opakovať tie isté mantry donekonečna. Ergo, že je to len otázka objemu prostriedkov naliatych do kampane. (Ozaj, koľko vyšlo cca 10 minút u Krausa? To muselo byť mastné!)

Áno, súhlasím, doteraz to vždy fungovalo. Aj teraz v prezidentskom paláci sedí jedinec, ktorý je takým istým čistým marketingovým produktom. A na rozdiel od celkom peknej blondínky, je bohužiaľ nemastný – neslaný, večne vzdychajúci a neschopný ani v najmenšom zahrať svoju rolu. Ale vtedy marketéri zaznamenali víťazstvo, dôsledkom čoho je, že sa časť občanov za svojho prvého predstaviteľa úprimne hanbí. Stále tvrdím, že škoda Milana Kňažka, on by toho prezidenta zahral oveľa lepšie. Len táto možnosť minule v druhom kole nebola.

Neustále vyzývam voličov, aby sa pokúsili rozmýšľať vlastnou hlavou, aby sa nespoliehali na predžuté informácie z médií, aby sa nedali uniesť rôznymi pochybnými prieskumami (ten včerajší už dosahoval úroveň kvalitne vypálenej  kopaničiarskej slivovice). Ale stále je toho akosi málo.

Aj včera dopoludnia, keď som bol hosťom v jednom rádiu, tak mi moderátor v prestávke rozprával príhodu so svojou susedou:

Koho ideš voliť, pýtal sa.

Harabina, alebo Čaputovú, odpovedala suseda.

Ale veď sú to úplne protichodní kandidáti, namietal on.

Nevadí, ale páčia sa mi Čaputovej vlasy…

 

Tento výrok je tak skvostný, že sa nedá ani komentovať. Bohužiaľ v podobnom móde rozmýšľa príliš veľa slovenských voličov.

Preto vám navrhujem, pozrite si danú reláciu z archívu a spravte si svoj vlastný názor.

 

 

 

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info