Politológ nešetrí opozíciu ani média! Bolo by to vtipné, keby to celé nebolo tak odporne zavádzajúce
23 | 12 | 2025 I Gabriela Fedičová

Tunel Višňové nebol postavený vďaka súčasnej opozícii, ale napriek nej. Staval sa takmer výlučne za Ficových vlád, kým s panovaním opozície sa spája buď útlm alebo zastavenie stavebných prác. A nebolo by to potrebné pripomínať, nebyť takýchto špinavých intríg priživujúcich sa na hľadaní chýb a zlyhaní. Mohli sme dnes oslavovať spoločne, ale Slovensko sa nevie tešiť zo spoločného úspechu. Verím však, že statočnú prácu našich stavbárov ocení široká verejnosť, keď si naplno uvedomí, čo sme dokázali. Citát Eduard Chmelár

Názor Eduarda Chmelára zverejnený na sociálnej sieti s názvom: KDE STE BOLI, KEĎ DZURINDOVE VLÁDY ZASTAVILI VÝSTAVBU TUNELA VIŠŇOVÉ? preberáme v plnom znení.

Najdlhší cestný tunel na Slovensku Višňové sa staval polovicu môjho života. Je to technicky výnimočné dielo, ktoré sa stalo symbolom vrcholného stavbárskeho umenia slovenských cestárov, ale aj zlých manažérskych rozhodnutí. Je však neuveriteľné, ako demagogicky sa vie na tejto téme priživovať súčasná opozícia, predovšetkým Progresívne Slovensko, ktoré spustilo kampaň memečiek, čo ste robili v čase začiatku výstavby tunela. O stavbe sa jeho predstavitelia vyjadrujú maximálne pohŕdavo, že vraj nespĺňa dnešné normy, že ju stavali dlhšie ako egyptské pyramídy a že oni rozhodne nebudú oslavovať, že sa podarilo preraziť sedemkilometrovú dieru pod nejakým kopcom, lebo je to neuveriteľná hanba, ktorá je vizitkou Ficových vlád...

No. Bolo by to vtipné, keby to celé nebolo tak odporne zavádzajúce

Ficove vlády (najmä exminister Počiatek) sú síce zodpovedné za niektoré realizačné chyby, ale rozhodne nie za časový sklz stavby. Ten spôsobili dve Dzurindove vlády, ktoré výstavbu diaľnic na takmer osem rokov z politických dôvodov zastavili, a potom Radičovej vláda, ktorá ukončila PPP projekty. Len na tomto sme stratili desať rokov.

A čo robili počas tohto útlmu dnešní predstavitelia Progresívneho Slovenska? Ivan Korčok bol za Dzurindu štátnym tajomníkom ministerstva zahraničných vecí, Ľudovít Ódor bol poradcom vicepremiéra Ivana Mikloša a celá partička na čele s Michalom Šimečkom boli voličmi SDKÚ, čiže podporovali túto deštrukčnú politiku. Ja som v tom čase naopak viedol protesty proti zapojeniu sa Slovenska do protiprávnych agresií v bývalej Juhoslávii či Iraku, proti rozkrádaniu strategických podnikov do rúk iných štátov (falošne nazvaného "privatizácia"), neskôr som sa zúčastňoval na demonštráciách proti najväčšej korupčnej kauze Dzurindovej vlády Gorila a podobne.

Bolo by to všetko detinské takto si to navzájom vyčítať, keby progresívci takým nečestným až špinavým spôsobom nedehonestovali prácu obrovského množstva ľudí: robotníkov, stavbárov, projektantov, geológov, technikov, tunelárov, statikov, bezpečnostných špecialistov, dispečerov, ale aj štátnych úradníkov a mnohých ďalších. Ten tunel sa totiž nepostavil sprostými rečami a progresivistickou ideológiou. Nevznikol z tlačoviek, memečiek a grantov mimovládok. Postavil sa tvrdou prácou ľudí, ktorí to nevzdali a neotočili sa chrbtom ani vtedy, keď sa objavili obrovské problémy (napríklad s odvodňovaním). Vznikol z ich práce, z ich rozhodnutí a z ich húževnatého tlaku na výsledok.

Progresívci sa z tunela vysmievajú, keď jeho časovú náročnosť prirovnávajú k egyptským pyramídam

Ale budovanie takýchto technicky zložitých stavieb (vrátane vodných diel) sa dá veľkoleposťou naozaj prirovnať len ku gigantickým architektonickým počinom faraónov, a my by sme mali byť hrdí na to, čo dokáže slovenský um. V priebehu tých takmer troch desaťročí sa určite vyskytlo aj mnoho nedostatkov, prekážok a zlyhaní, môžeme neskôr spoločne vyhodnotiť, kde sa urobili chyby, ale v jednom by sme mali mať jasno: hlas tých, ktorí stavbu po celý čas iba spochybňovali, kritizovali a komentovali, by nemal byť väčší ako tých, ktorí napriek všetkým problémom dotiahli dielo do úspešného konca.

Navždy zostane zapísané, že túto výnimočnú stavbu dokončil svojou húževnatosťou napriek všetkým byrokratickým prekážkam, politickým tlakom, opozičným útokom a mediálnym intrigám minister Jozef Ráž, ktorý tam, kde by to iných paralyzovalo alebo odradilo, ešte viac zabral, a splnil tak jeden z najväčších prísľubov štvrtej Ficovej vlády. Oproti tomu je všemožné spochybňovanie diela zo strany Progresívneho Slovenska iba bzučaním hmyzu.

Tunel Višňové nebol postavený vďaka súčasnej opozícii, ale napriek nej. Staval sa takmer výlučne za Ficových vlád, kým s panovaním opozície sa spája buď útlm alebo zastavenie stavebných prác. A nebolo by to potrebné pripomínať, nebyť takýchto špinavých intríg priživujúcich sa na hľadaní chýb a zlyhaní. Mohli sme dnes oslavovať spoločne, ale Slovensko sa nevie tešiť zo spoločného úspechu. Verím však, že statočnú prácu našich stavbárov ocení široká verejnosť, keď si naplno uvedomí, čo sme dokázali.

Operácia Báčsky Petrovec: Neúspešná!
Napriek tomu, že je čas bilancovania, som zabudol na jednu nie celkom bezvýznamnú politickú udalosť roka. V Báčskom Petrovci sa odohrala roztržka, ktorá nemala nič spoločné s útokom na menšinu Slovákov žijúcu v Srbsku. Napriek tomu Progresívne... Čítať ďalej
22 | 12 | 2025 | Roman Martiška

Milí čitatelia,

veríme, že pravda má byť pre všetkých – nie zamknutá za platobné brány, prémiové zóny či platený obsah.

Fungujeme bez oligarchov, bez tlaku politických strán a záujmových skupín.

Ak si vážite našu prácu, prosím, podporte nás.

💳     Príspevok si môžete použiť na účet: SK: IBAN91 020 0000 0043 7373 6457 (uveďte poznámky, stačí zrušiť „dar“)

Ďakujeme, že ste s nami. Vďaka vám môžeme zostať slobodní.  ❤️

Zdieľať tento článok
Starší článok Novší článok