Súťaž na výstavbu úseku diaľnice D3 Oščadnica – Čadca, Bukov sa definitívne skončila. Víťazom sa stalo Združenie Ošč-Ča, v ktorom popri slovenskom Váhostave figurujú Metrostav DS a maďarská stavebná firma Duna Aszfalt. Cena zákazky je 230 miliónov eur bez DPH, čo je o 76 miliónov eur menej, než bola predpokladaná hodnota.
Informáciu potvrdil odbor komunikácie Ministerstva dopravy SR.
„Keďže predpokladaná hodnota zákazky bola 306 miliónov eur, ide o obrovskú úsporu. Som rád, že súťaž máme za sebou – je to skvelá správa pre celé Slovensko, a hlavne pre Kysuce,“ uviedol minister dopravy Jozef Ráž (Smer-SD).
Úrad pre verejné obstarávanie zamietol námietku neúspešného uchádzača, čím potvrdil výsledok tendra.
Úsek D3 Oščadnica – Čadca, Bukov bude mať 5,3 kilometra. Súčasťou stavby bude:
tunel Horelica s dĺžkou viac ako 600 metrov,
21 mostov,
vyše 5 kilometrov protihlukových stien,
migračný koridor pre zver,
nové stredisko správy a údržby diaľnic,
veľké pravostranné odpočívadlo Oščadnica.
Po Kysuciach dnes jazdí viac ako 20-tisíc áut denne. Minister Ráž očakáva, že väčšina z nich sa presunie na novú diaľnicu.
„Dobudovanie D3 pomôže ľuďom v regióne, ktorý dnes trpí chronickými dopravnými problémami. Zároveň dokončenie pomôže Slovensku splniť aj medzinárodné záväzky v rámci Transeurópskej dopravnej siete,“ doplnil predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Filip Macháček.
Začiatkom júla sa NDS podarilo uzavrieť aj tender na „prostredný“ úsek D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica. Naopak, verejné obstarávanie úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto zatiaľ ukončené nie je, no NDS verí, že sa tak stane už v najbližších dňoch.
veríme, že pravda má byť pre všetkých – nie zamknutá za platobné brány, prémiové zóny či platený obsah.
Fungujeme bez oligarchov, bez tlaku politických strán a záujmových skupín.
Ak si vážite našu prácu, prosím, podporte nás.
Ďakujeme, že ste s nami. Vďaka vám môžeme zostať slobodní. ❤️