Podporte našu redakciu
Ak si vážite našu prácu, môžete nás podporiť dobrovoľným finančným príspevkom.
IBAN
SK9102000000004373736457
Ak si vážite našu prácu, môžete nás podporiť dobrovoľným finančným príspevkom.
IBAN
SK9102000000004373736457
Ďalší priaznivý účinok vitamínu D odhalil tím výskumníkov: ukázalo sa, že chráni pred infarktom, informuje maďarský portál Origo.
Podľa QIMR Berghofer Institute for Medical Research v Austrálii je to druhá najväčšia štúdia skúmajúca súvislosť medzi príjmom vitamínu D a rizikom kardiovaskulárnych ochorení.
Hoci príčinná súvislosť nebola objasnená, štúdia bola založená na veľkej vzorke 21 302 ľudí vo veku 60 až 84 rokov.
Naša štúdia naznačuje, že suplementácia vitamínom D môže znížiť riziko závažných kardiovaskulárnych príhod a ochranný účinok môže byť silnejší u tých, ktorí užívajú statíny a iné lieky na srdcové choroby, uviedla epidemiologička Rachel Nealeová, jedna z autoriek štúdie.
Jedna časť účastníkov štúdie dostávala doplnky vitamínu D a iní dostávali placebo počas piatich rokov, ale 80 percent ľudí v skupine s vitamínom D pokračovalo v užívaní produktu aj po skončení obdobia pozorovania.
Zatiaľ čo 6% účastníkov v skupine s vitamínom D malo závažnú kardiovaskulárnu príhodu, miera tých, ktorí užívali Placebo bola 6,6%. Pokiaľ ide konkrétne o srdcové infarkty, miera bola o 19 percent nižšia v skupine s vitamínom D, zatiaľ čo v miere mŕtvice nebol žiadny významný rozdiel.
ŠTATISTIKY UKÁZALI, ŽE DOPLNKY VITAMÍNU D MALI VÄČŠÍ OCHRANNÝ ÚČINOK U TÝCH, KTORÍ NA ZAČIATKU ŠTÚDIE UŽÍVALI STATÍNY ALEBO INÉ LIEKY NA SRDCE.

Ako budú na koalície reagovať voliči?



Zlatá Emma! Zapletalová prepísala históriu slovenskej atletiky
Dnes som mala celkom pekný deň a stretla som pekných a príjemných ľudí.

Marek Vašut prehovoril a progresívci nebudú nadšení
Najnovšie články z partnerského portálu somzdediny.sk

.jpg)



Píše Hlas ľudu Hlavného denníka
Zdá sa, že Rusko si stanovilo cieľ úplne pripraviť Ukrajinu o dodávky zbraní. Podľa expertov sa to dá dosiahnuť v troch krokoch, pričom dva z nich sa už realizujú.
Bárdy rozvíril búrku okolo atentátu na Fica: Tóth hovorí o nebezpečnej manipulácii!
Andrea Ivančinová prezradila, že aj jej otec podľahol a kvôli možnosti cestovať sa nechal zaočkovať. Podľahol covidovej propagande, priznala v Rozhovoroch na palete.
Filozof z maringotky a jeho sen o slovenskej periférii
Jeho príspevok sa šíri rýchlosťou blesku
Manipulácia je ich pracovnou metódou, varuje pred červenými denníčkami


Komentáre
31. 10. 2025
Konkrétny dôvod nie je známy a na jeho pochopenie je potrebný ďalší výskum.
Výskumníci zdôrazňujú, že každý by sa mal poradiť so svojím lekárom predtým, ako začnete užívať vitamín D.To platí najmä pre starších pacientov s chronickými ochoreniami.
Zistenia, publikované v lekárskom časopise BMJ, sú v rozpore s predchádzajúcim výskumom, ktorý nenašiel žiadnu súvislosť medzi príjmom vitamínu D a rizikom srdcového infarktu, píše Origo.
Stojíme na vašej strane, stojíme na strane čitateľov, ako dobrá protiváha mainstreamu. V Hlavnom denníku nájdete to, čo inde zbytočne hľadáte. Dnes potrebujeme vašu pomoc a podporu.
Číslo účtu pre finančné dary: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Podporiť nás môžete finančným darom v ľubovoľnej výške, do poznámky prosíme uviesť "dar". Spoločne dokážeme byť silní!
Ďakujeme
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik
Zatiaľ žiadne komentáre. Buďte prvý, kto sa zapojí do diskusie.

pred 21 min

pred 6 hod

pred 1 d