33 metrový meteorit, ktorý letí rýchlosťou 36 210 kilometrov za hodinu, má zajtra preletieť okolo Zeme
13 | 10 | 2019 I Marek Molnár

Okolo Zeme má v pondelok preletieť 33 metrový meteorit, pričom letí rýchlosťou až 36 210 kilometrov za hodinu. Okolo našej planéty preletí najbližšie za posledných 115 rokov.

Prvýkrát astronómovia spozorovali asteroid len na začiatku tohto týždňa, asteroid má preletieť okolo Zeme rýchlosťou viac ako 36 210 kilometrov za hodinu, informujú o tom dáta z NASA Jet Propulsion Laboratory (JPL).

Odhaduje sa, že novo objavený asteroid meria v priemere 33 metrov, a patrí medzi skupinu nedávno objavených asteroidov, ktoré v posledných dňoch cestovali blízko Zeme.

Lietajúca skala obieha okolo Slnka raz za 240 dní a prechádza popri Zeme približne raz za rok. V pondelok preletí okolo našej planéty najbližšie za posledných 115 rokov.

Odborníci opakovane varovali, že Zem nemá žiadnu obranu proti asteroidu, ak by sa náhodou dostal na povrch. OSN vytvorila Svetový deň asteroidov v snahe zvýšiť informovanosť o tejto možnej udalosti.

OSN je obzvlášť znepokojená nezistenými asteroidmi, podobne ako v roku 2019 TA7, pretože hlavným problémom s nebezpečnými vesmírnymi objektmi je to, že ich nedokážeme včas odhaliť a ubrániť sa im.

VIDEO: Írsky športový tím tragicky vypadol z kamiónu (VIDEO)