Prezident Peter Pellegrini je vo funkcii zatiaľ len čosi viac ako rok, poniektorí už ale špekulujú, kto by ho mohol nahradiť. A jasno v tom majú najmä niektorí opoziční marketéri.
Zvykne sa hovoriť, že „zíde z očí, zíde z mysle,“ čo ale o exprezidentke Zuzane Čaputovej nie celkom platí. Ona sama sa síce vyjadrila, že už kandidovať za prezidentku nechce a nebude, čo v minulých voľbách aj dodržala, niektorí sa však usilujú „vzkriesiť“ ju a opäť ňou obsadiť prezidentský palác. Podarí sa im to, alebo prvá slovenská žena v prezidentskej funkcii svoj sľub dodrží?
Bolo že to slávy keď si Slováci zvolili za svoju prezidentku po prvý raz v histórii ženu – Zuzanu Čaputovú. Mnohí do nej vlievali nádej a verili, že bude tá pravá, lenže postupne ich emócie a nadšenie upadali a začala sa vyskytovať aj kritika. A čím ďalej, tým bola z rozličných dôvodov väčšia. Napokon ju ani ona sama neustála a ďalšieho boja o prezidentský palác sa vzdala.
Z očí Slovákov síce zmizla, z myslí mnohých ale nich nie. Poniektorí by ju chceli dokonca oživiť ako bájneho vtáka Fénixa. Zaujímavý pohľad na to má novinár a vyštudovaný filozof Dag Daniš. „Zrejme ste si už stihli všimnúť, že poniektoré médiá a agentúry pozvoľna pracujú na „výrobe Čaputovej“. Teda na jej prípadnom návrate do politiky,“ píše v úvode statusu na sociálnej sieti.
„Stav ostáva nerozhodný. Čaputovej sa nechce. Politickí marketéri chcú... Pochopiteľne. Šimečka je v PS (i celkovo) tak trochu stratený. A nie veľmi prijateľný pre partnerov. Korčok je totálne politické nemehlo,“ kopol si Daniš do dvoch najviac vyčnievajúcich hláv Progresívneho Slovenska a dodáva, že progresívne kádre sú napriek širokej mediálnej podpore chabé, takže by to chcelo nejaké posily.
„Denník N a jeho dvorná agentúra IPSOS tvrdia, že v dôveryhodnosti politikov „stále vedie bývalá prezidentka Zuzana Čaputová“. Treba spresniť, že IPSOS pre Denník N nerobí klasické prieskumy, ale volebné modely,“ vysvetľuje Daniš s tým, že „modelingová agentúra IPSOS predstavuje Čaputovú ako najobľúbenejšiu postavu z politikov“. Hoci aktuálne v politike nie je, a je otázne, či ešte niekedy bude...
Mediálna „výroba“ Čaputovej podľa Daniša trochu pripomína mediálnu výrobu Kisku. „Keď bol Kiska prezidentom, marketéri ho začali zaraďovať do prieskumov a predstavovať ako budúceho lídra veľkej strany. A budúceho premiéra po voľbách 2020,“ konštatuje Daniš, podľa ktorého diplomaticky povedané, to boli zaujímavé prieskumy.
„Jedného muža ale nezaujímali ani trochu. Volal sa Andrej Kiska. Nechcelo sa mu. Ale – dokopali ho do toho. Výsledok: pár dní po voľbách prišiel Kiska so svojim najsilnejším a pamätným odkazom. Znel takto: „Chcem ísť domov“. A išiel domov,“ sarkasticky poznamenáva Dag Daniš, ktorý záverom poznamenáva, že odvtedy vieme, že v politike je máločo viac tragikomické ako unavený a umelo recyklovaný líder. A takou by mohla byť aj - Čaputová...
Milí čitatelia,
v Hlavnom denníku veríme, že prístup k informáciám má byť slobodný a otvorený pre všetkých. Preto náš obsah nezamykáme za platobné brány, aj keď to znamená, že fungujeme bez veľkých príjmov z predplatného či inzercie.
Ak máte možnosť a chuť podporiť našu prácu, budeme vám úprimne vďační. Vaša podpora nám pomáha:
Podporiť nás môžete zaslaním príspevku na účet:
IBAN: SK91 0200 0000 0043 7373 6457
(do poznámky prosíme uviesť „dar“)
Ďakujeme, že ste s nami. Vďaka vám môžeme zostať slobodným hlasom. Vážime si vašu podporu.
Nájdete nás aj na sociálnej sieti Telegram tu: https://t.me/hlavnydennik