Psychologická hra obchodov: Pozor na tieto triky
06 | 05 | 2023 I Eka Balašková
Ilustračné foto supermarketu / Pixabay

Aj keď sa supermarkety tvária, že vám ponúkajú obrovské zľavy, hrajú s vami dobre premyslenú psychologickú hru, pri ktorej proti vám používajú vaše vlastné zmysly. Má to jediný cieľ – naplniť košík práve v ich predajni. Zákazníci mnohé z trikov dávno „prekukli“, no predajcovia prichádzajú stále s niečím novým.

Medzi tie najviac využívané fígle na naše peňaženky patrí strategické rozmiestnenie tovaru v rámci predajne a častá zmena regálov. To, čo si máte všimnúť je vám takmer postavené do cesty a to, čo skutočne potrebujete, musíte hľadať. Je dobré nenechať sa rozptyľovať a tiež porovnávať tzv. jednotkovú cenu, ktorá sa na cenovkách uvádza a viete, že aj farby nás ovplyvňujú?

Luxus na prvom mieste

Pri vchode býva často umiestnený aj luxusnejší tovar. S prázdnym košíkom totiž zákazník ešte často nepremýšľa nad tým, či si ho môže dovoliť.

Mrazené je na konci

Tovar, ktorý potrebujú obchodníci najrýchlejšie predať (predovšetkým ovocie a zelenina) býva najčastejšie blízko vchodu. Naopak mrazničky sú väčšinou až na konci obchodu. Dôvod? Aby zákazník obchodom len neprebehol z obavy, že sa mu tovar roztopí.

Líder dôchodcov zvozil Hegera: Doteraz ste na nás kašlali! (VIDEO)
Nie je tomu tak dávno, čo Jednota dôchodcov Slovenska (JDS) začala spolupracovať s opozičnými stranami Smer-SSD a Hlas-SD. V týchto dňoch došlo k dohode aj s hnutím Republika. Mnohým voličom koaličných strán prekáža, že JDS spolupracuje s... Čítať ďalej
05 | 05 | 2023 | Eka Balašková

Prvý pohľad

Zaujalo vás niečo na prvý pohľad? Tak to má byť! Niečo, čo dobre vidíte, to väčšinou kúpite. Výrobcovia dokonca platia obchodom takzvané regálne, aby ich produkty umiestnili práve na najvhodnejšie miesto.

Rozptyľovacie ceduľky

Snahou obchodníka je udržať zákazníka v obchode čo možno najdlhšie. Slúži na to aj trik s rôznymi ceduľkami a upozorneniami. Pri nakupovaní sa totiž pohľad zákazníka pohybuje zľava doprava, rovnako ako pri čítaní. Vždy pri tom očami zavadí o farebné ceduľky, ktoré upozorňujú na reklamy a akcie. Naruší tak sústredenie zákazníka a ten podvedome spomalí.

Najvyhľadávanejšie si musíte nájsť

Obchodníci starostlivo kalkulujú nielen s tým, na ktoré miesto predajne ten ktorý výrobok umiestnia, ale aj ako nákupnú cestu zákazníka čo najviac skomplikovať. Čím viac bude obchod brázdiť a hľadať to, čo potrebuje, tým väčšia je šanca, že kúpi aj niečo navyše. Najďalej od vchodu býva umiestnený najbežnejší tovar. Mlieko a pečivo nikdy nenájdete hneď pri vstupe a väčšinou sú aj ďaleko od seba.

Heger sa nevzdáva: Žiadna úradnícka vláda! Viem najlepšie viesť Slovensko v kríze chaosu
Dočasne poverený premiér Eduard Heger si nevie predstaviť úradnícku vládu. Chce priviesť krajinu k predčasným voľbám ako premiér. Vo štvrtok to uviedol v mimoriadnom príhovore v RTVS. Priblížil, že pôjde do rokovaní s prezidentkou SR Zuzanou... Čítať ďalej
04 | 05 | 2023 | Diana Zaťková

Sťahovanie regálov

Idete na istotu pre svoj obľúbený tovar? Smola! Obchodníci rozmiestnenie tovaru na predajni často menia. Pri jeho hľadaní musí zákazník prejsť ďaleko väčšiu časť obchodu a je veľká šanca, že si do košíka pridá ďalší tovar. Podľa prieskumov sa po každej reorganizácii tovaru v predajni, supermarketom zvyšujú tržby.

„Poprehadzované“ cenovky

Častým trikom je nesprávna cenovka. Pokiaľ na ňu zákazník upozorní, dozvie sa, že patrí k susednému tovaru a nedopatrením ju "niekto" prehodil.

Stará cena

Pri tovare, ktorý už nie je v akcii, zostáva cenovka s akčnou cenou. Keď tovar zákazník vloží do košíka, dozvie sa pravdu až pri platení. Vinu „hádžu“ predajcovia na brigádnikov, ktorí urobili chybu. Obľúbenou fintou je pri zľave aj nezadanie nižšej ceny do pokladne. Nepozorný zákazník potom „omylom“ zaplatí pôvodnú (vyššiu) cenu.

Kamenický PREKVAPUJE: Od politiky k umeniu? (FOTO)
Podpredseda strany Smer - SSD Ladislav Kamenický sa dal na maľovanie! Na vernisáž jeho výstavy v DK Ružinov v Bratislave ho prišiel podporiť celý zástup politikov. A vôbec nie len tých opozičných. Tak sa zdá, že Kamenický toho popri politike stíha... Čítať ďalej
04 | 05 | 2023 | Diana Zaťková

Zľavy, akcie, letáky

Tovar, ktorý je v letáku alebo na regáli obchodu označený ako zľavnený alebo akčný, ešte nemusí byť skutočne cenovo výhodný. Predajcovia často upozorňujú na zľavy pri tovare, ktorý ani po zľave nie je lacnejší ako u konkurencie. Lenže už len veľké nápisy AKCIA či ZĽAVA priťahujú pozornosť a ľudia ich vhodia do vozíka bez nejakého väčšieho premýšľania či dokonca porovnania.

Zdroj: RT | Ilustračná snímka

Vernostné kartičky

Chytiť a nepustiť. Tak sa dá jednoducho popísať taktika, kedy zákazníci získavajú zľavy vďaka vernostným kartám, prípadne za nákup zbierajú rôzne body a pod. Nielenže sa kvôli nim do obchodu pravidelne vracia, často sa dokonca snažia, aby nákup presiahol určitú minimálnu cenovú hranicu a oni tak získali svoje body .

Veľké balenie ešte nikoho nenasýtilo

Nafúknuté obrie vrecká s chipsmi, na ktorých dne sa smutne chúli hrstička zemiačikov. Veľké bonboniéry, v ktorých po otvorení nájdete len pár cukríkov. Pokiaľ sa k fígľom obchodníkov pridajú aj triky výrobcov, má zákazník jedinú možnosť. Počítať!

Súčasťou cenoviek na regáloch totiž býva prepočet ceny tovaru na pevne danú jednotku, ako je 1 liter, 1 kilogram alebo 1 kus. Takto ľahko zistíte, koľko presne za svoj nákup zaplatíte.

Ako fungujú farby

Náš nákup ovplyvňujú aj farby obalov. Farbičky totiž dokážu ovplyvniť náš mozog a naservírovať mu určitý pocit.

*Modrá - bezpečie a dôvera (obľúbená farba bánk)

*Čierna - stabilita a istota (užíva sa na obaly luxusného tovaru)

*Biela – rovnováha, čistota a jednotnosť

*Červená – energia, naliehavosť, vzrušenie

*Žltá - uvoľnenie, oslobodenie, optimizmus, hravosť (v obchodoch býva spojená so zľavami)

*Zelená – upokojenie, bezpečie, nádej, zdravie (používa sa pre bio potraviny)

Šutaj Eštok: Z KRÁĽOVSKEJ RECEPCIE SA PREDSA NEODCHÁDZA (VIDEO)
Prezidentku viac zaujíma recepcia u kráľa ako vlastní občania! Skonštatoval to na sociálnej sieti podpredseda Hlasu - SD Matúš Šutaj Eštok. Je to aj JEJ vláda Na Slovensku sa Hegerova vláda poskladala ako domček z kariet a máme tu hlbokú... Čítať ďalej
06 | 05 | 2023 | Diana Zaťková

Potrebujeme Vašu pomoc

Stojíme na vašej strane, stojíme na strane čitateľov, ako dobrá protiváha mainstreamu. V Hlavnom denníku nájdete to, čo inde zbytočne hľadáte. Dnes potrebujeme vašu pomoc a podporu.

Číslo účtu pre finančné dary: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457

Podporiť nás môžete finančným darom v ľubovoľnej výške, do poznámky prosíme uviesť "dar". Spoločne dokážeme byť silní!

Ďakujeme

Vážime si vašu podporu a pozývame na sociálne siete Facebook a Telegram tu: https://t.me/hlavnydennik

Zdieľať tento článok

Najnovšie



Najčítanejšie