Generálny tajomník služobného úradu Ministerstva kultúry Lukáš Machala na svojom Telegrame komentuje koniec Fera Jokeho v reklame na britský obchodný reťazec. “Akými zbraňami zachádzaš, takými aj schádzaš,” odkazuje Machala.
Podľa Machalu ide o večná pravdu, ktorú neoklame ani relatívna mediálna zručnosť influencera na sociálnych sieťach. “Žijeme v dobe, kedy naša mládež má za vzory bradatých pánov v ženských šatách alebo dievčence bez sebaúcty, zato však s veľkými prednosťami a napichanými perami,” konštatuje Machala o súčasnosti.
Povrchnosť, bezobsažnosť a trápnosť na sociálnych sieťach víťazí nad kvalitou, citom, empatiou aj vkusom, dodal generálny tajomník. “A keď sa niektorým z tejto falošnej slávy v bublinkách sociálnych sietí zakrúti hlava, potom si myslia, že môžu všetko. Nikto nie je dokonalý a každý môže urobiť v živote chybu. Treba ju však chlapsky priznať a nevyhovárať sa, ako nedospelý pubertiak, na alkohol,” pripomenul Machala Jokeov pokus o ospravedlnenie.
Machala nechce moralizovať ani vynášať súdy. “Iba by som rád poukázal na to, že všetci sa máme správať k sebe úctivejšie a s väčšou mierou rešpektu. Aj keď robíme tzv. komika na sociálnych sieťach a pokúšame sa parodovať iných. Lebo medzi humorom a dehumanizáciou je veľmi tenká čiara,” uzavrel Machala s tým, rovnako ako medzi alkoholom a sexuálnym obťažovaní.
Milí čitatelia,
veríme, že pravda má byť pre všetkých – nie zamknutá za platobné brány, prémiové zóny či platený obsah.
Fungujeme bez oligarchov, bez tlaku politických strán a záujmových skupín.
Ak si vážite našu prácu, prosím, podporte nás.
💳 Príspevok môžete poslať na účet: IBAN: SK91 0200 0000 0043 7373 6457 (do poznámky stačí uviesť „dar“)
Ďakujeme, že ste s nami. Vďaka vám môžeme zostať slobodní. ❤️