Borisovi Kollárovi ide karta. Mení rétoriku konkurencie a určuje témy
27 | 01 | 2020 I Peter Bachan

Všetci s ním majú problém, no bez neho to po voľbách zrejme nepôjde. Borisovi Kollárovi a hnutiu Sme rodina sa navyše podarilo určiť jednu zo zásadných tém predvolebného boja.


Predseda Sme rodina nepatrí na našej politickej scéne k obľúbencom. Vymedzujú sa voči nemu pritom najmä tí, ktorí ho budú najviac potrebovať. Posledné prieskumy to navyše potvrdzujú. Kollárovci naberajú na sile a narozdiel od ostatných štandardných strán prirodzene rastú.

V Sme rodina to totiž urobili po svojom a urobili dobre. S nikým sa nespájajú, nikoho neurážajú a o nikom nehovoria, akí sú. Zamerali sa len na voliča. Denne cestujú po Slovensku a stretávajú sa s množstvom ľudí, ktorých trápi bežný život s bežnými problémami. Podľa najnovšieho prieskumu agentúry Focus sa im ich taktika opláca a Kollárovci atakujú osempercentný zisk. Ich volebný potenciál je dokonca ešte vyšší.

Silu hnutia si pomaly ale isto začína uvedomovať aj konkurencia. Napriek snahe nechávať Kollárovcov vždy stranou, začali ich význam pripúšťať aj média, ktoré jednoznačne nadŕžajú nováčikom na čele s progresívcami a exprezidentom. Prijateľným sa dokonca zrazu stáva aj pre samotných politikov novej opozície.

Že to Kollár robí dobre, totiž pochopili aj samotní politici, ktorí doteraz hovorili len o potrebe zmeny a boja so zlom. Človek, ktorý rieši každodenný boj doma, v práci a v spoločnosti, však nevie, čo si má pod zmenou predstaviť. Od politikov očakáva konkrétne skutky.

Nováčikovia podceňujú Kollára. Volebný potenciál Sme rodina je vysoký
Boj o voliča sa kráti. Do parlamentných volieb ostáva už len šesť týždňov. Opozícia vrátane nováčikov už zostavuje budúcu vládu a rozdeľuje kreslá. Dnes však nie je ešte nič isté. Čítať ďalej
20 | 01 | 2020 | Peter Bachan


Borisovi Kollárovi a jeho kolegom sa podarilo jednu z potrieb voličov zhmotniť a určiť tému volieb určenú pre ľudí. Tou je bývanie. Kollárovci pochopili, že ľudia potrebujú reálnu pomoc, nie reči. Nájomné byty sa preto stali ich ústrednou témou kampane. Sme rodina opatrenie rozpracovala, vyčíslila a voličom vysvetľuje, že to nie je nereálny sľub.

A čo sa stalo? Kollárovi politickí oponenti videli, že to zaberá a o nájomnom bývaní začali rozprávať už aj oni. Byty chcú zrazu stavať aj politické strany Za ľudí, či KDH.

Kto by to bol povedal, že Boris Kollár, ktorému sa pred štyrmi rokmi pri vstupe do politiky všetci smiali, bude určovať smerovanie predvolebnej kampane a rétoriku na jeho adresu budú musieť zmeniť aj tí „najmorálnejší“ na trhu.

Švédsko ohrozujú výbuchy v migrantských štvrtiach. Kollár chce tomu na Slovensku zabrániť
25 | 11 | 2019 | Gabriel Matta