Kollárovo námestie čaká razantná zmena parkovania a zelene
26 | 09 | 2021 I Ján Papuga

Bratislava má dva závažné problémy, ktoré čoraz častejšie trápia obyvateľov i návštevníkov. Jedným je nedostatok parkovacích miest, druhým je nedostatok zelene, a tým zvyšovanie teploty v uliciach hlavného mesta. Riešením parkovania môžu byť aj parkovacie domy.


Staré Mesto na čele so starostkou Zuzanou Aufrichtovou (OKS) vydalo stavebné povolenie pre podzemný parkovací dom s takmer 300 parkovacími miestami na zelenej ploche Kollárovho námestia, ktoré už je aj tak negatívne zasiahnuté niekoľkými stavbami, píše Bratislava 24. Pripomienkovať toto zatiaľ neprávoplatné stavebné povolenie v lehote 15 dní chcú aktivisti, ktorí sú proti zastavaniu ďalšej zo zelených zón mesta.

Reforma národných parkov sa zatiaľ odkladá
Poslanci Národnej rady (NR) SR budú o reforme národných parkov rokovať na októbrovej schôdzi parlamentu. Čítať ďalej
09 | 09 | 2021 | Imrich Kovačič / TASR


Námietky o rozpore stavby s územným plánom a o pochybeniach miestneho úradu stavebný úrad Starého Mesta zamietol. Platnosť stavebného povolenia vyprší, ak sa so stavbou nezačne do dvoch rokov.

Napriek potrebe riešenia parkovania ide o necitlivý zásah do známeho námestia, pri ktorom môže dôjsť k masívnemu rúbaniu drevín, aj keď sa spomína presadenie drevín. Riešením je aj zmenšenie plochy výstavby a pridanie poschodí podzemnému parkovisku. Na streche parkovacieho domu sa má vytvoriť park s oddychovou zónou.

Hľadať kompromisy medzi dopravnými a environmentálnymi funkciami mesta je zložité. Avšak masívna likvidácia zelene a pribúdanie áut môže spraviť mesto neobývateľným napr. v období horúčav. Malo by sa preto dôraznejšie dbať na ochranu a zveľaďovanie zelene, budovanie a revitalizáciu parkov. Aj v súvislosti s tým, že sú ideálnejšie miesta na výstavbu potrebných parkovacích miest.

BRATISLAVA: Za nesprávne parkovanie zdieľaných kolobežiek môže pokutovať prevádzkovateľ
Mesto Bratislava nemôže regulovať zdieľanú mobilitu, môže ju iba usmerniť. Dôvodom je chýbajúca legislatíva. Vyplýva to z vyjadrenia hovorkyne Bratislavy Kataríny Rajčanovej k otázke regulácie a sankcionovania užívateľov zdieľaných elektrických... Čítať ďalej
06 | 06 | 2020 | SITA


Zdroj: