Vedci šokujú: Koronavírusovú epidémiu sme tu mali už pred 20 tisíc rokmi!
26 | 06 | 2021 I Jozef Uhlarik

Koronavírus desí celý svet už viac ako rok a pol. Stála životy vyše 3,8 milióna ľudí. Vedci však teraz prišli k objavu, že túto chorobu sme tu mali už pred 20 tisíc rokmi.

COVID-19 sa do sveta rozšíril z čínskeho mesta Wu-chan. Americko-austrálsky vedecký tím však zistil, že koronavírusová epidémia vypukla v oblasti východnej Ázie už pred viac než 20 tisíc rokmi, informuje portál 1.pluska.sk.

Vedci sú presvedčení, že stopy tejto pravekej epidémie sú zreteľné v genetickej skladbe tamojšieho obyvateľstva. Vyplýva to z novej štúdie publikovanej vo štvrtok na webovej stránke vedeckého časopisu Current Biology. Vo svete sa za posledných 20 rokov vyskytli závažné epidémie troch koronavírusov: SARS-CoV - spôsobuje ochorenie SARS; MERS-CoV - spôsobuje ochorenie MERS; a SARS-CoV-2 - vedie k ochoreniu COVID-19, ktoré si doteraz vo svete vyžiadalo už viac než 3,8 milióna mŕtvych. Štúdia americko-austrálskeho vedeckého tímu, zameraná na evolúciu ľudského genómu, však odhalila aj to, že ďalšia veľká koronavírusová epidémia vypukla už o tisícky rokov skôr.

Prečo čínski vedci zaregistrovali patent na koronovú vakcínu pred vypuknutím pandémie? (The Epoch Times)
Komentár ts (The Epoch Times) Čítať ďalej
11 | 06 | 2021 | Ingrid Vrabcová

„Moderný ľudský genóm obsahuje vývojové informácie siahajúce desaťtisíce rokov do minulosti,“ prezradil člen vedeckého tímu Kirill Alexandrov z Queenslandskej technologickej univerzity. Vedci použili údaje z projektu 1000 Genomes Project, ktorý predstavuje najväčší verejný katalóg všeobecných ľudských genetických variácií. Sústredili sa na zmeny v kódovaní ľudských génov pre SARS-CoV-2 interagujúcich s proteínmi.

„Výpočtoví vedci aplikovali evolučnú analýzu na súbor ľudských genomických údajov a získali dôkazy o tom, že predkovia obyvateľov východnej Ázie (dnešné územie Číny, Japonska, Mongolska, oboch Kórei a Taiwanu) zažili epidémiu koronavírusom vyvolanej chorobou podobnou COVID-19,“ dodal Kirill Alexandrov.

Sledujú nás mimozemšťania? Vedci určili odkiaľ by mohli našu Zem pozorovať