Chýbajúce čipy odstavujú aj automobilky u nás
18 | 03 | 2021 I Ivan Brožík

Celý automobilový trh negatívne pociťuje výpadok produkcie čipov. Dve automobilky rozhodli o zastavení výrobných pásov. 


"Nedostatok polovodičov môže trvať ešte mesiace. Niektorí slovenskí výrobcovia už museli zastaviť výroby." Upozorňuje portál finweb.hnonline.sk
Automobilová veľmoc Slovensko je bezmocná

Škoda, Toyota, Volkswagen, Audi, Mercedes, Ford či Dacia si už mesiace nedokážu si zadovážiť dostatok čipov. Veľmoc sektora, akou je Slovensko, sa s neuspokojivým množstvom dokázala pomerne dlho vyrovnávať. Tuzemské výroby problém pociťujú dlhé týždne, no produkcia ani jednej z nich nebola doteraz ohrozená.
Prvé varovanie

Trnavská fabrika PSA, po novom Stellantis, oznámila zastavenie výroby. Žilinská Kia zas včera potvrdila, že má v pláne odstaviť linky tento piatok. „Jednodňové prerušenie v závode Kia Motors Slovakia bolo navrhnuté z dôvodu nestabilnej situácie na automobilovom trhu,“ uviedol pre HN hovorca fabriky Tomáš Potočák.

Nemecké automobilky idú vyrábať namiesto nových áut zariadenia, ktoré teraz naozaj potrebujeme. Budeme ich na Slovensku nasledovať?
Nové autá v čase krízy nepotrebujeme. Uvedomujú si to aj najväčšie európske automobilky. Hľadajú preto spôsoby výroby zdravotníckych pomôcok na boj proti pandémii koronavírusu. Spájajú potrebné s užitočným. Čítať ďalej
25 | 03 | 2020 | Peter Paľonder

Trnava po uši v problémoch

Najväčšie problémy má aktuálne spomínaná Trnava. Nad jej produkciou totiž neustále visí otáznik. Fabrika zamestnancov s niekoľkohodinovým predstihom operatívne informuje o tom, či nasledujúce zmeny spustí, alebo nie. Druhá možnosť sa týkala aj dnešnej nočnej zmeny. „V nočnej zmene výroba nebude, pre nedostatok dielov spôsobený covidovou krízou,“ informoval včera naobed Stellantis. O stave nasledujúcich zmien bude naďalej pravidelne včas informovať.

Problémy s čipmi má podľa informácií HN aj bratislavský Volkswagen či Jaguar Land Rover. Ich linky nateraz idú.
Čipy hltá elektronika

"Po príchode koronakrízy automobilky zrejme netušili, do akého problému sa rútia. Keď sa prepadol dopyt, vedenia spoločností stornovali objednávky. Výnimkou neboli ani tie od výrobcov polovodičov a čipov. Tie však varovali autofirmy, že rastie dopyt od iných segmentov – napríklad od producentov elektroniky. Riaditelia automobiliek však nepočúvli, problém vznikol a nadobudol obludné rozmery. Šéf obchodnej vetvy Samsungu Koh Dong-jin uviedol, že tieto ťažkosti potrvajú ešte mesiace. Ba čo viac, môžu sa presunúť aj do iných segmentov." Píše portál portál finweb.hnonline.sk.

(Medzititulky red. HD.)

Taký prepad tu už dávno nebol. Nemecké automobilky sú na 23-ročnom minime
Jeden z najväčších nemeckých zamestnávateľov – automobilový priemysel, ktorý výrazne ovplyvňuje aj ekonomiku Slovenska, je na 23 ročnom minime. Objem výroby sa ocitol na najhoršej úrovni od roku 1996. Informuje o tom Denník N. Čítať ďalej
15 | 01 | 2020 | Slávka Cigáňová