Ruské strategické bombardéry Tu-160 dosiahli svetový rekord v nepretržitom lete
20 | 09 | 2020 I Marek Molnár

Ruské strategické bombardéry Tu-160 strávili vo vzduchu viac ako 25 hodín a prešli viac ako 20 000 km, čím vytvorili svetový rekord v nepretržitom letovom dosahu a trvaní týmto typom lietadla, uviedlo ministerstvo obrany, informuje portál RT.


"Nikto neletel týmto typom lietadla dlhšie," potvrdil Sergej Kobylash, veliteľ ruského diaľkového letectva.

Rekord dosiahli v sobotu dva strategické bombardéry Tupolev Tu-160 (označované NATO ako „Blackjack“), ktoré „zostali vo vzduchu viac ako 25 hodín a prekonali vzdialenosť viac ako 20 000 km“, dodal veliteľ.

Orientačný let sa uskutočnil nad neutrálnymi vodami arktického a tichomorského oceánu, ako aj nad morom Kara, Laptev, východosibírskym, čukotským a barentskym morom, a bol vykonaný v úplnom súlade s medzinárodnými pravidlami využívania vzdušného priestoru, ďalej upozornil Kobylash.

Trump tvrdí, že jeho prezidentská funkcia mu zničila spoločenský život
Kvôli práci v Bielom dome sa môžete cítiť osamelý, uviedol americký prezident Donald Trump počas predvolebného prejavu, pričom dodal, že starí priatelia sú od jeho nástupu do funkcie príliš formálni a nervózni, informuje portál... Čítať ďalej
19 | 09 | 2020 | Marek Molnár


Tu-160 počas svojej misie trikrát natankovali vo vzduchu, čo si vyžiadalo povolanie šiestich tankových lietadiel Il-78 na oblohu. V niektorých bodoch na ich trase boli bombardéry sprevádzané ruskými stíhačkami Su-35 a „lietadlami cudzích štátov“, uviedol Kobylash.

Predchádzajúci rekord dosiahli taktiež lietadlá Tu-160, ktoré vo vzduchu strávili 24 hodín a 24 minút ešte v roku 2010. V prípade osobných lietadiel sa za najdlhší rekord považuje minulo ročný let spoločnosti Qantas Airlines z New Yorku do Sydney, keď Boeing 787-9 so 49 ľuďmi na palube zostal vo vzduchu 19 hodín a 15 minút a prekonal vzdialenosť 16 200 km.

Zo správy Kongresu mrazí! Za havárie Boeingov 737 Max môže utajovanie a šlendriánstvo
Za havárie lietadiel Boeing 737 MAX môže utajovanie a nedostatočný dohľad. Vyplýva to zo zverejnenej záverečnej správy výboru amerického Kongresu, ktorý havárie vyšetroval. Čítať ďalej
20 | 09 | 2020 | Ivan Brožík