V Košiciach vyrobené rúška budú môcť ľudia doniesť do nových kontajnerov
22 | 03 | 2020 I TASR

Obyvatelia Košíc budú môcť odovzdať ochranné rúška na tvár, ktoré sami vyrobili, do 22 nových veľkokapacitných kontajnerov. Do mestských častí ich po dohode s mestom v pondelok (23. 3.) umiestni spoločnosť Kosit. Rúška budú bezplatne distribuované Košičanom, ktorí o ne tento týždeň prejavili záujem. Informoval o tom v nedeľu košický magistrát.


Po nedostatkových rúškach je veľký dopyt. Keďže zo Správy štátnych hmotných rezerv SR a okresného úradu rúška do Košíc neprišli, mesto si vyše 5000 kusov zabezpečilo po vlastnej linke. Okrem vodičov MHD, seniorov v zariadení na Garbiarskej ulici alebo ľuďom v opatere charitatívnych organizácií sa podľa magistrátu ušli aj predavačkám v potravinách alebo mnohým ďalším ľuďom, ktorí o ne požiadali.

"Rozdali sme všetko, čo sa nám podarilo objednať a mohli sme uvoľniť z dvoch zásielok, ktoré sme mali k dispozícii. Ďalšie tisíce rúšok by nám mali prísť v priebehu budúceho týždňa a verím, že nimi potešíme ďalších ľudí, ktorí vďaka nim si budú môcť ísť opäť aspoň nakúpiť. Mrzí ma, že rúšok nemáme viac, ale, žiaľ, v tejto oblasti musíme po vlastnej linke nahradzovať štát, ktorý v distribúcii ochranných zdravotných pomôcok absolútne zlyhal," uviedol primátor mesta Jaroslav Polaček.

AKTUALIZOVANÉ: Počet nakazených na koronavírus môže byť podľa Matoviča oveľa vyšší ako sa doteraz zistilo
Premiér Igor Matovič (OĽaNO) sa obáva, že počet ľudí nakazených koronavírusom na Slovensku je výrazne vyšší ako sa doteraz zistilo. Čítať ďalej
22 | 03 | 2020 | SITA


V informačnom centre, ktoré mesto zriadilo, zaregistrovali počas prvých desiatich dní činnosti viac ako 1000 telefonátov a podobný počet mailov. Väčšina pýtajúcich sa informuje na dostupnosť rúšok a donášok liekov či obedov. Call centrum mesta funguje nepretržite na telefónnom čísle 055/6419 100, mailová adresa je [email protected].

Primátor vyslovil spokojnosť s tým, že infocentrum za krátky čas pomohlo odpovedať stovkám Košičanom na ich otázky a podnety. Doterajšia spätná väzba od volajúcich je podľa jeho slov veľmi pozitívna. Keďže počty volaní a e-mailov sa každodenne zvyšujú, rozhodol sa posilniť kapacity call centra o ďalšieho zamestnanca.

Nová vláda zverejnila nástrel 42. opatrení, ktoré majú zachrániť Slovenskú ekonomiku
K novým ekonomickým opatreniam patrí napríklad odklad daňových priznaní pre firmy a fyzické osoby či urýchlené zavedenie takzvaného „Podnikateľského kilečka“. Čítať ďalej
22 | 03 | 2020 | Jaroslav Fabok