Ľudia sa dostanú k novým autám ľahšie. Sme rodina ich chce prenajímať
18 | 12 | 2019 I Peter Bachan

Slováci majú záujem o „zdravšie“ autá. Dôkazom je záujem, ktorý prejavili o dotácie na nákup „zelených“ áut.


Šesť miliónov EUR, určených na podporu elektromobilov na našom trhu, štát rozdal za ani nie štyri minúty.
Najvyššia možná dotácia na kúpu jedného auta bola tentokrát vo výške osem tisíc eur. Systémom prešlo 786 žiadostí, čo znamená, že toľko vozidiel s alternatívnym pohonom by malo pribudnúť na našich cestách. O peniaze sa mohli uchádzať občania, podnikatelia aj obce.

Finančnou dotáciou chce štát podporiť čistejší vzduch. Ide o projekt, ktorý zavádzajú postupne vo všetkých členských štátoch. Európska únia chce mať na svojom území do piatich rokov približne milión nabíjacích staníc pre elektromobily. Nejde však o najlacnejší spôsob dopravy a na Slovensku si ho väčšina nemôže dovoliť.

V slovenských garážach ešte stále nájdeme zaparkované vo väčšom množstve staršie verzie automobilov ako nové a moderné autá. Dnes vyrobené vozidlá sú pritom šetrnejšie k životnému prostrediu a vypúšťajú menej emisií ako staršie modely, avšak samozrejme aj drahšie.

Kollár chce spotrebiteľa naučiť zdravo nakupovať. Na pomoc povolal odborníka
Odborníci, aktivisti, ale aj obyčajní ľudia. Býva zvykom, že politické strany stiahnu do politiky pred voľbami nové a neopozerané tváre. Stranám to môže pomôcť vniesť do politiky nový vietor, málo známym aktivistom zasa zviditeľniť sa a dať o sebe... Čítať ďalej
12 | 12 | 2019 | Peter Bachan


Slovensko je pritom lídrom v počte vyrobených áut na počet obyvateľov. Bežný pracujúci človek si ich však nemôže dovoliť, alebo jedine s financovaním prostredníctvom pôžičky.
Sme rodina Borisa Kollára prichádza s novým riešením pre ľudí.

Autá, ktoré sa vyrobia na našom území, by mohol štát občanom prenajímať. Vo svojom volebnom programe vyčíslili aj konkrétne ceny nájmu za jednotlivé modely. Ide o zlomok bežných trhových cien. V závislosti od veľkosti automobilu a obstarávacej ceny by sa mesačné platby pohybovali od 75 eur do 195 eur a to vrátane diaľničnej známky a poistenia.

Uvedeným spôsobom by sme chceli znížiť priemerný vek vozového parku v Slovenskej republike z aktuálnych 13,5 roka na 6-7 rokov. Tým dôjde k zásadnej redukcii emisií v cestnej doprave a rovnako k výraznému zvýšeniu bezpečnosti na cestách,“ píše Sme rodina.

Okrem pomoci občanom si kollárovci od opatrenia sľubujú podporu vozidiel vyrobených u nás ako aj pozitívny dopad na rozpočet verejnej správy. „Uvedeným opatrením zároveň vytvoríme predpoklad na zvýšenie dostupnosti vozidiel s alternatívnymi pohonmi, kde štát ako hlavný nákupca a prenajímateľ vozového parku obyvateľstvu a podnikateľskej sfére bude vedieť účinne zaradzovať do svojej ponuky postupne vozidlá s hybridným pohonom a následne plne elektrické vozidlá", píše Sme rodina. Zároveň dodávajú, že jednotlivé etapy budú nadväzovať na výstavbu infraštruktúry a dostatočné rozšírenie dobíjacích staníc.

Štát dokáže podľa Kollára postaviť nájomné byty lacnejšie ako developer
10 | 12 | 2019 | Peter Bachan