fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
DENNÝ VÝBER KOMENTÁRE

Jana Teleki: V Hattasovej Nitre bude „voľnej“ kultúre ustupovať pravdepodobne všetko. Najmä občania…

Propagandistická mašinéria primátora Hattasa

Nedávnu kritiku týkajúcu sa zámeru hlavného architekta mesta Nitry Šabíka s mestskou tržnicou a jej premenou na kultúrny stánok sme uverejnili na žiadosť viacerých Nitranov, pre ktorých jeho aktivita bola viac ako nepochopiteľná. Vyjadrenia nového hlavné architekta, ktorými presviedčal starých Nitranov, že Nitra nemá námestie a tržnica je jediným funkčným námestím sme už komentovali.

https://www.hlavnydennik.sk/2019/07/26/jana-teleki-hattas-sa-enormne-zaujima-o-namesta-aj-ked-jeho-hlavny-architek-tvrdi-ze-nitra-ziadne-namestie-nema/

Reakcie novovytvoreného komunikačného odboru a propagačných aktivít nedali dlho na seba čakať, a začali pretláčať do niektorých regionálnych médií PR aktivity, v rámci ktorých začali sa odkláňať od pôvodných, škandalóznych formulácii a začali tvrdiť, že sa bude jednať o ohľaduplný proces, so zachovaním pôvodnej funkcie tržnice. Redaktori niektorých servilných médií poslušne priniesli informácie o tom, akým úžasným mestom bude Nitra, začne nový život a bude sa všetko vyvíjať ku prospechu občanov. Mesto sa opäť uchýlilo k produkovaniu klamstiev, za ktorými sa skrýva najhlúpejšia manipulácia s faktami a verejnou mienkou zo strany predstaviteľov Mesta Nitra.

Regionálne vydanie SME v Nitre nechtiac odhalilo podrazy vedenia Mesta

Z pera mladej redaktorky sa dozvedáme autentické názory hlavného architekta, ktorý nám prezrádza, že v Nitre vznikne nový Montmarte aj s chodníkom slávnych osobností, ktorý pripraví známy herec pán Gontko. Na realizáciu návrhu bude potrebné uzatvoriť ulicu 7. Pluku, ktorá je obchvatnou komunikáciou mestskej tržnice a slúži na zásobovanie nielen trhovníkov, ale aj nájomcov v kamenných priestoroch.

Šabík sa nedopatrením vrátil k pôvodným vyhláseniam, keď potvrdil, že autá z priestoru tržnice vytlačia a zásobovanie bude riešené cez bočný vchod. Podobne omylom prezradil, že bude pokračovať aj v predlžení pešej zóny na Štefánikovej ulici až po križovatku pri Starom Tescu. O zásadných zámeroch postavených na údajných súhlasných stanoviskách a konzultáciách jednoducho vedenie mesta diskusiu nepripustilo. Pripravované zmeny ako je od nástupu Hattasa štandardným spôsobom iba neohľaduplne oznámilo občanom.

Stred mesta bude zablokovaný, bez priechodnosti a dostupnosti dopravy

Skúsme však vymodelovať, aká bude priechodnosť stredu mesta

  1. Uzavretím ulice 7. Pešieho pluku vznikne prístup na tržnicu iba jediným bočným vchodom od Daňového úradu z Damborského ulice, kde ráno pred 6-ou a popoludní – po 15-ej budú trhovníci šalieť. V priebehu dňa kuriéri a cieľoví dopravcovia budú mať problém doručovať tovar nájomcom aj v kamennej budove tržnice. Hlavný vchod na tento účel bude nepoužiteľný pre široký chodník vyhradený pre chodcov.
  2. Predĺžením pešej zóny na Štefánikovej až po staré Tesco sa okamžite stanú slepými ulice Radlinského a Palárikova, čo zaťaží nielen ulicu Fraňa Mojtu so svojou jednosmernou premávkou, ale aj celé Willsonovo nábrežie, ktoré bude musieť absorbovať v tomto smere doteraz dvojsmerný pruh pri Starom Tescu.
  3. Uzatvorením Štefánikovej ulice na pešiu sa zatarasí výjazd z jednosmernej Farskej ulice, do ktorej od križovatky s ulicou na Vŕšku nebude možné vojsť. Jednosmerná ulica Farská, od križovatky s Mostnou, bude musieť ísť do prudkého kopca ešte pred križovatkou s Kupeckou ulicou. Riešiť ulicu Farská ako obojsmernú je možné, iba ak by bol urobený kruhový objazd pri výjazde z Farskej a zákaz zastavenia na celej Farskej.

Kde budú parkovať zásobovacie vozidlá?

Priechodnosť a funkčnosť infraštruktúry ustupuje pred záujmami spoločenskej zábavy a kultúry

Radikalizmus a agresivita, ktorou vedenie mesta presadzuje vraj kultúrny životný štýl na úkor základných životných potrieb občanov a priechodnosti mesta je jednoducho škandálom. Nie je známe, čo zvažovali inštitúcie, ktoré sa vyjadrovali k  plánom uzatvárania ulíc pred verejnou dopravou. Neviem, či nový mladý dopravný inžinier bude dosť kvalifikovaný, aby komplexne mohol modelovať celý dopravný generel mesta, ale pokiaľ sa snažím prejsť po virtuálnej Nitre s predpokladanými vymedzeniami, bezprostredne sa mi vynára množstvo prekážok, ktoré ľuďom budú strpčovať život a otázok, na ktoré doposiaľ nikto nedal odpoveď.

Ako bude vykonávané banálne zásobovanie prevádzok a doručovanie do firiem a inštitúcii, ktoré sa v dotknutých uliciach nachádzajú?

  • Kde majú ľudia zaparkovať a aký bude dostupný perimeter z tohto miesta na ich cieľové miesta? Budú to stovky metrov, ktoré budú musieť prejsť.
  • Aká bude cieľová doprava počnúc taxislužbami končiac záchrannými a hasičskými vozidlami, políciou?
  • Kto myslí na ťažko zdravotne postihnutých, ktorí nezvládnu prejsť chôdzou za svojimi životnými potrebami, k svojmu lekárovi, do bánk alebo za bežnými potrebami?
  • Kto a prečo im chce uprieť kvalitu ich života, na ktorú boli zvyknutí?

Spoločenská zábava nado všetko?

Odvolávať sa práve na pána Gontka, ktorého poznám a vysoko si vážim, pretože je skutočným nadšencom a propagátorom kultúry a umenia iba preto, že by vedel dať novú tvár ulici 7 . Pešieho pluku, považujem za cynizmus a vypočítavosť. Nadšene hovoriť o tom ako táto ulica môže ožiť uzatvorením pre kultúrne akcie je falošná priorita. Spomínaná ulica žije 18 hodín denne, pretože je aktívnou logistickou tepnou nielen pre nájomcov na tržnici, ale aj Nitranov.

Z dôvodu údajného kultúrneho vyžitia sa mesto rozhodlo zrušiť parkovisko, na ktorom parkujú prevažne trhovníci, na akcie raz za týždeň alebo možno pár hodín večer a vytlačiť z priestoru funkčné potreby a dopravnú priechodnosť tisícok občanov Nitry.

Ako si niekto vôbec dovolí navrhnúť uzatvorenie veľkej časti mesta a Nitranom, ktoré aj tranzitným cestujúcim znemožní jeho priechodnosť mesta?

Prečo si niekto stále myslí, že zábavu a kultúrne vyžitie treba riešiť znevýhodnením obyvateľov, ktorí denne chodia do stredu mesta pracovať, nakupovať, vybavovať svoje osobné potreby, platia dane a majú na to právo, aby im nikto kvalitu života neznižoval?

Ako k tomu prídu ťažko zdravotne postihnutí, ktorým nie je mesto schopné zabezpečiť ani parkovanie na autobusovej a železničnej stanici, že sa prakticky nedostanú do stredu mesta?

Ako k tomu prídu pacienti a chorí, žijúci na pešej zóne, ktorí sa po zrealizovaní zmien, nedostanú pohodlne a bezpečne domov ani taxíkom?

Sme svedkami vytrvalej a rafinovanej snahy vedenia Mesta Nitra, ktorého jedinou prioritou je zábava a spoločenské vyžitie, prípadne na úkor úzkej skupiny obmedzovať bežných obyvateľov. Presadzovaním nezmyselných opatrení znižujú kvalitu života, ktorých hrozia zápchy a kritické situácie v dopravnej situácii mesta Nitra.

Všetci primátori krajských miest sa snažia veci riešiť podľa potrieb všetkých občanov a pri maximálnom spriechodnení a dostupnosti svojich miest. Vedenie Mesta Nitra, ktorého prioritou je voľný životný štýl a spoločenská zábava, dáva svojim konaním občanom na vedomie, že sú druhoradí.

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info