Leto prináša v maloobchode požiadavky aj na čerstvosť potravín
09 | 07 | 2019 I TASR

Letná sezóna vo väčšej miere prináša požiadavky na čerstvosť a regionálnu špecifičnosť potravín, zatiaľ čo v požiadavkách na nepotravinársky sortiment je to sezóna stavieb, záhrad, sortimentu pre domácich majstrov, letného oblečenia a športových potrieb. Pre TASR to uviedol analytik obchodu Ľuboš Drahovský.


"Každé ročné obdobie má v správaní sa spotrebiteľov svoje osobitosti a prirodzene sa im musí prispôsobovať i maloobchod," dodal analytik.

Dominantné maloobchodné siete majú podľa neho svoj systém práce so sortimentnými štruktúrami, ktorými sa odlišujú od konkurencie. „Predzásobenie sa viac dotýka špecializovaných predajní, ktoré sezónnym sortimentom ponúkajú záujemcom svoje špecifiká a snažia sa odlíšiť od konkurencie,“ priblížil Drahovský.

Trump sa po diplomatickom škandále už nemieni zaoberať britským veľvyslancom
Väzby medzi Washingtonom a britským veľvyslancom v USA, Kimom Darrochom sa dostali na bod mrazu. Stalo sa tak v dôsledku uniknutých diplomatických depeší v ktorých Darroch nazval Trumpovu administratívu „nefunkčnou“, „neschopnou“ a... Čítať ďalej
09 | 07 | 2019 | Imrich Kovačič


Obchod, a to nielen v lete, je podnikateľskou činnosťou, čo znamená, že bez plusových čísiel nemôže existovať, dodal. V tejto súvislosti spomenul aj rastúce hodnoty internetového obchodu, ktorého obľúbenosť rastie a je konkurenciou pre štandardné predajne.

Kvalitný personál v maloobchode je dlhodobým problémom v zabezpečovaní prevádzky i v komunikácii s kupujúcim.

„Napriek tomu, že prakticky všetci významní predajcovia aplikujú všetky známe metódy práce s ľudskými zdrojmi, požiadavky na finančné ohodnotenia sú vážnym limitom,“ konštatoval analytik s tým, že stavať činnosť predajní na zamestnávaní študentov či dôchodcov je síce krátkodobým východiskom, ale nie perspektívnym riešením. Avšak efektívnosť a réžia majú svoje limity, uzavrel.

Huawei chce v Poľsku investovať vyše 705 mil. eur, rozhodnú však 5G siete
Čínska technologická spoločnosť Huawei plánuje investovať v Poľsku v nasledujúcich piatich rokoch v prepočte viac než 705 miliónov eur, rozsah investície však bude závisieť od toho, aká bude jej pozícia pri budovaní 5G sietí v krajine. Poukázal na... Čítať ďalej
09 | 07 | 2019 | TASR