Univerzita Komenského má od piatku nového rektora a deväť dekanov fakúlt
01 | 02 | 2019 I tasr

Univerzita Komenského (UK) v Bratislave má od prvého februárového dňa deviatich nových dekanov a dekaniek na svojich jednotlivých fakultách. Okrem toho univerzitu povedie od tohto dňa aj nový rektor Marek Števček. TASR o tom informovala Lenka Miller z oddelenia vzťahov s verejnosťou UK. 


"Chcem byť rektorom, ktorý zjednocuje a nie rozdeľuje," povedal po vyhlásení výsledkov volieb v novembri 2018 nový rektor UK Števček. V druhom kole volieb ziskom 38 zo 62 hlasov s viac ako trojpätinovým podielom zvíťazil nad druhým kandidátom Jozefom Masarikom. Vo funkcii tak od 1. februára nahradí Karola Mičietu, ktorý univerzitu viedol dve volebné obdobia. Števčeka vymenoval 30. januára za novozvoleného rektora UK prezident SR Andrej Kiska. Funkčné obdobie mu skončí koncom januára 2023.

Novými dekanmi sa stali Martin Slobodník na Filozofickej fakulte, Peter Fedor na Prírodovedeckej fakulte, Edita Partová na Pedagogickej fakulte, Andrea Čalkovská na Jesseniovej lekárskej fakulte v Martine a Daniel Ševčovič na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky.

Dekanmi, ktorí budú pokračovať na poste v druhom funkčnom období, sú Juraj Šteňo na Lekárskej fakulte, Eduard Burda na Právnickej fakulte, Marián Vanderka na Fakulte telesnej výchovy a športu a Lucia Mokrá na Fakulte sociálnych a ekonomických vied.

Na Fakulte managementu UK sa voľby kandidáta na dekana uskutočnia 18. februára. Na funkciu je nominovaný jediný kandidát Michal Greguš.

"Čaká nás náročná úloha v nesmierne konkurenčnom prostredí týkajúca sa nielen pevného zakotvenia v európskom i svetovom priestore, ďalšej modernizácie a digitalizácie, otvorenosti Univerzity Komenského smerom dovnútra, ale aj v ústrety spoločnosti a verejnosti," povedal dekanom bývalý rektor UK Karol Mičieta, ktorý túto funkciu zastával do 31. januára. Ako doplnil, na tejto ceste ich čakajú nástrahy predstavované napr. viacerými nedostatkami nového vysokoškolského zákona, nedostatočným hodnotením vysokých škôl na základe kvality a z toho vyplývajúcim neadekvátnym rozložením štátnych dotácií a podhodnoteným financovaním i nadbytočnou byrokraciou.