Zmena vlastníckej štruktúry denníka SME neunikla ani pozornosti poslanca za OĽANO Joža Pročka. Vyjadril sa k tomu v rozhovore so známou feministkou Zuzanou Kovačič-Hanzelovou.
Poslanec Pročko prišiel nečakane s veľmi zásadným zistením. Objavil teplú vodu. V rozhovore pre SME totiž povedal, že "médiá sú veľmi mienkotvorné". Vraj to zistil počas svojho pôsobenia práve v médiách. A oligarchovia si vraj médiá kupujú preto, aby ich mohli ovplyvňovať.
V tom sa s Pročkom nedá nesúhlasiť. Potvrdil, že je to tak zjavná, tak zrejmá vec, že je pochopiteľná aj pre mentálne indisponovaného jedinca.
Otázkou zostáva, prečo si to on a jeho spolustranníci začali všímať až teraz. Ešte v nedávnej minulosti v tom žiadny problém nevideli. Hádam to nebude preto, že po kauze Sputnik V stratili mediálnu imunitu prozápadne orientovaných vlastníkov. Alebo to bude práve tým?
Pročko doslova povedal: "Každý jeden z vašich (pozn. SME) majiteľov, ktorý je, si to (pozn. podiel) nekúpil preto, že chce pomôcť, ale ide tu o financie a ovplyvňovanie. Aby sa ovplyvnila verejná mienka."
Pred koncom relácie dal Pročko, už ako osvietený, moderátorke rečnícku otázku, či si naozaj myslí, že aj v ostatných denníkoch a médiách sa aktuálne nedeje ovplyvňovanie.