fbpx
HLAVNÝ DENNÍK
SLOVENSKO

Cestní piráti si už neškrtnú. Slovensko pokryjú radary za 40 miliónov

Dopravní policajti
Ilustračný obrázok / TASR

Nový policajný prezident Peter Kovařík sa rozhodol pre nákup radarov, kamier a riadiaceho centra. A má na to aj podporu ministra vnútra. Tým pádom by prekračovanie rýchlosti na cestách v budúcnosti nemali merať iba policajti, informuje portál Aktuality.sk.

Už na jeseň roka 2016 malo vtedajšie vedenie rezortu vnútra rozbehnutý megatender, v ktorom chceli za vyše 140 miliónov eur nakúpiť viac ako 700 radarov, kamery či dynamické váhy. No stopli to vtedajší koaliční partneri vládneho Smeru – národniari z SNS. Teraz by sa však situácia mala zmeniť.

Policajný prezident Peter Kovařík pre Aktuality.sk potvrdil, že na podobný, hoci zrejme menší projekt má peniaze aj podporu ministra vnútra Romana Mikulca. Ak všetko pôjde bez komplikácií, nový systém objektívnej zodpovednosti by sa mohol začať rozbiehať o rok.

„Šesť rokov dozadu tu bola snaha nastaviť automatizované systémy, boli na to určené peniaze. My to dnes vnímame ako rovnako potrebné ako kolegovia vtedy,“ vysvetlil šéf polície a dodáva: „Ak ako vodič viem, že mám na diaľnici úsekové meranie, tak si nastavím tempomat, lebo viem, že inak mi automaticky príde pokuta. Nevnímam to ako šikanovanie.“

„Poď, nech ťa rozbijem na šrot!“ aj „Polocigoš, smrďoš,“ znelo na zasadnutí zastupiteľstva v Prešove

Projekt by mal byť financovaný z európskych peňazí, Brusel by sa ním mal zaoberať v apríli. „Máme podporu ministra a vo fonde obnovy na to máme aj balík peňazí. Možno neurobíme všetko tak, ako sa vtedy plánovalo, ale myslím si, že to za tú sumu postavíme. Rádovo sa dnes rozprávame o 40 miliónoch eur na tento účel,“ vysvetľuje Kovařík.

Za tie peniaze však treba urobiť všetko, nielen automatizované systémy na cestách – kamery, radary. Musí tam byť aj centrum, ktoré tie dáta spracuje. Miesta, kde by mali radary stáť, naplánovali už pred rokmi dopravní policajti. Vychádzali pritom z miest, kde sa často stávajú tragické dopravné nehody. Najviac ich malo byť na cestách prvej triedy.

Dopravný analytik Jozef Drahovský hovoril už pred rokmi, že systém chýba. „Vnímam to ako premrhanie technologickej príležitosti. Podľa mňa by bolo veľmi dobré, keby systém fungoval už niekoľko rokov dozadu,“ zhodnotil ešte pred piatimi rokmi. Práve takýto systém môže podľa jeho slov reálne znížiť počet obetí na cestách.

Matovič je nespôsobilý na funkciu premiéra, tvrdí Jozef Banáš

SÚVISIACE

Používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z našich webových stránok. OK Viac info