Démon Púštnej búrky sa vrátil - tentoraz ako plne elektrický Hummer
28 | 10 | 2020 I Ivan Brožík

Nepotrebuje tekuté palivá, má 1 000 koní a dojazd skvelých 560 km. Informoval o tom techbox.dennikn.sk.


General Motors, americká automobilka stojaca za výrobou kedysi najväčšieho SUV na trhu, Hummera, oznámila jeho znovuzrodenie. Pre niektorých v "iba" plne elektrickej verzii, pre iných v podobe malého nepočuteľného osobného a ešte aj luxusného tanku. Informuje techbox.dennikn.sk.

Hummer EV je jednoznačne najväčšie a najťažšie SUV. Skôr malé obrnené vozidlo. navyše, s nákladným priestorom, GM ho uvádza vo verzii pick-up. Terénny takmer obojživelný brodivý pohodlný nákladiačik s komfortom posádky ako v limuzíne a štartom na sto ako F1 - Hummer E prichádza aj s inými zaujímavými špecifikáciami.

Motor pod kapotou nehľadajte. Je tam úložný priestor pre batožinu. Ale z druhej strany - motory má až tri. A to s celkovým výkonom hneď 1 000 koní! Chýbať im nemá ani vektorovanie krútiaceho momentu. V pôvodnej správe GM tvrdilo, že krútiaci moment dosiahne 15 591 Nm (11 500 11,500 ft/lb) a automobilka s toho stále drží. Z 0 na stovku má Hummer EV vystreliť za 3 sekundy!



Tento technologický ôsmy div sveta má vysokorýchlostné nabíjanie s výkonom 350 kW a 800V. Dojazd na jedno nabitie aktuálne neznámej batérie má byť 350 míľ, čo je zhruba 563 km. Na takýto kolos je to výborná hodnota. GM však nejak taktne mlčí o dojazde v teréne.

Kolesá Hummeru EV sú zavesené na kompletne samostatnom vzduchovom podvozku, ktorý dokáže elektromobil znižovať, resp. zvyšovať v rozsahu 15 cm. K tomu ale podvozok dokáže zvýšiť vozidlo o ďalších 5 cm v prípade zapadnutia. S 35-palcovými gumami to však až tak pravdepodobné nebude. GM hovorí o brodivosti do úrovne 60 cm a jeho novinka dokáže prekonať prekážku do výšky 45 cm. Pri použití 37-palcových pneumatík sa tieto hodnoty ešte o čosi zvýšia. V spodnej časti automobilu sú zosilnené oceľové pláty pre ochranu podvozku, opäť hlavne v teréne. Možno aj zamínovanom.

Môžu indické tanky T-72 a T-90 poraziť vo vojne Čínu?
Naí Dillí si to myslí. Ale je to skutočne tak? Čítať ďalej
09 | 10 | 2020 | Mário Martinka


Dumali ste nad titulným obrázkom? Nie je tu náhodne - unikátom Hummeru EV je možnosť jazdy do strán, tzv. Crab Walk. Nejde o úplnú jazdu do ľavej či pravej strany, ale skôr po diagonálach čo sa má hodiť hlavne v teréne. V tom, ale aj pri parkovaní, pomôže až 18 kamier rozmiestnených po karosérii pre čo najlepší výhľad okolia z pohodlia kabíny. Každá kamera má pritom ostrekovač, aby bola čistá za každých okolností!

Obraz z kamier je možné sledovať na 13,4″ hlavnom displeji, ktorý dopĺňa 12,3″ displej pred vodičom. Interiér vyzerá na prvý pohľad sparťansky, no má všetko, čo by mal mať, vrátane vyhrievaných sedadiel či množstva odkladacích priestorov. Vo výbave má byť aj čiastočne autonómny systém Super Cruise, ktorý dokáže udržiavať vozidlo v jazdnom pruhu, ale umožňuje aj automatické predbiehanie. A tak si zjavne miestami aj vodič môže zdriemnuť.

Cena Hummer EV Edition 1 je stanovená na 112 595 dolárov (bez tamojších daní). Bežná, resp. bežnejšia verzia s menšou batériou a výkonom 800 koní, Hummer EV3X, sa dostane do predaja na jeseň roku 2022 s cenou začínajúcou na sume 99 995 dolárov.

India urýchlene nakupuje ľahké ruské obojživelné tanky
Dôvodom tak masívneho a rýchleho nákupu obrnenej techniky sú ozbrojené konflikty Indie na hranici s Čínou. Čítať ďalej
15 | 10 | 2020 | Ivan Brožík