Vedci odhalili, ako nájsť červie diery, ak skutočne existujú
26 | 10 | 2019 I Marek Molnár

Fyzici publikovali novú metodológiu, ktorá určite poteší fanúšikov science fiction - návod na nájdenie červej diery. Táto teoretická štruktúra poskytuje prechod medzi rôznymi miestami v časopriestore.

Teoreticky by červia diera mohla spojiť dva časopriestory v úplne odlišných časových bodoch a bez ohľadu na vzdialenosť medzi nimi. Spoľahlivé sci-fi zariadenie by to mohlo dokázať, avšak nikto nevie, či skutočne červie diery existujú.

Vedci z University of Buffalo a University of Case Western Reserve v USA a Yangzhou University v Číne zverejnili nový výskum vo vedeckom časopise Physical Review, ktorý podrobne popisuje spôsob, ako potenciálne vyhľadať červie diery.

Ak existuje červia diera, potom by hviezdy v jej okolí ovplyvnili gravitáciu hviezd na druhej strane tunela červej diery. Vedci tvrdia, že hľadajú anomálie na obežných dráhach hviezd v blízkosti Sagittarius A* (veľmi veľký a silno žiariaci kompaktný zdroj rádiového žiarenia nachádzajúci sa v strede našej Galaxie).

Zatiaľ si však nepredstavujte, že budete vďaka tejto červej diere cestovať časom. Dejan Stojkovic, spoluautor štúdie, hovorí, že ak ešte existujú červie diery, potom pravdepodobne nie sú také, ako sme na ne zvyknutí z našich televíznych obrazoviek.

"Aj v prípade, že by červia diera bola ,pojazdná, ľudia a kozmické lode sa s najväčšou pravdepodobnosťou nebudú môcť vďaka nej presúvať," tvrdí Stojkovic.

„Realisticky by ste potrebovali zdroj negatívnej energie, aby sa červia diera otvorila, pričom stále nevieme, ako to dokázať. Na vytvorenie obrovskej a stabilnej červej diery, potrebujete nejakú ,mágiu," dodal na záver spoluautor štúdie.

Čínske mesačné vozidlo zachytilo obrázky „gélovitej“ látky na temnej strane mesiaca (FOTO)